Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelskog, Guro Hansen
dc.date.accessioned2020-02-04T13:50:28Z
dc.date.available2020-02-04T13:50:28Z
dc.date.created2019-04-14T12:19:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPrismet. 2019, 70 (1), 53–61.nb_NO
dc.identifier.issn0032-8847
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2639626
dc.descriptionTilgjengelig på https://journals.uio.no/index.php/prismet fra og med årgang 2017 er innhold i tidsskriftet Prismet - dersom ikke annet er uttrykt - lisensiert gjennom Creative Commons Lisens BY-NC-4.0nb_NO
dc.description.abstractFolkehelse og livsmestring er innført som et nytt tverrfaglig emne i skolen. I dette essayet argumenteres det for at så lenge trekk ved eksisterende skolekultur fremmer det motsatte, er det ikke nok å innføre et nytt faglig emne. I essayet pekes det på enkelte slike trekk. Det argumenteres for at det må langt mer dyptgripende skolekulturelle endringer til dersom barn og unge skal få rom til å utvikle seg og dannes på måter som faktisk kan legge grunnlaget for god fysisk og psykisk helse og livsmestring, også i et livsløpsperspektiv.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleFragmentering og disharmoni, eller helse og livsmestring?nb_NO
dc.typeOthersnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber53–61nb_NO
dc.source.volume70nb_NO
dc.source.journalPrismetnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5617/pri.6857
dc.identifier.cristin1692416
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal