dc.contributor.author | Helskog, Guro Hansen | |
dc.date.accessioned | 2020-02-04T13:50:28Z | |
dc.date.available | 2020-02-04T13:50:28Z | |
dc.date.created | 2019-04-14T12:19:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Prismet. 2019, 70 (1), 53–61. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0032-8847 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2639626 | |
dc.description | Tilgjengelig på https://journals.uio.no/index.php/prismet fra og med årgang 2017 er innhold i tidsskriftet Prismet - dersom ikke annet er uttrykt - lisensiert gjennom Creative Commons Lisens BY-NC-4.0 | nb_NO |
dc.description.abstract | Folkehelse og livsmestring er innført som et nytt tverrfaglig emne i skolen. I dette essayet argumenteres det for at så lenge trekk ved eksisterende skolekultur fremmer det motsatte, er det ikke nok å innføre et nytt faglig emne. I essayet pekes det på enkelte slike trekk. Det argumenteres for at det må langt mer dyptgripende skolekulturelle endringer til dersom barn og unge skal få rom til å utvikle seg og dannes på måter som faktisk kan legge grunnlaget for god fysisk og psykisk helse og livsmestring, også i et livsløpsperspektiv. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.title | Fragmentering og disharmoni, eller helse og livsmestring? | nb_NO |
dc.type | Others | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 53–61 | nb_NO |
dc.source.volume | 70 | nb_NO |
dc.source.journal | Prismet | nb_NO |
dc.source.issue | 1 | nb_NO |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.5617/pri.6857 | |
dc.identifier.cristin | 1692416 | |
cristin.unitcode | 222,59,7,0 | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |