Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLiang, Mette
dc.date.accessioned2019-10-03T11:07:16Z
dc.date.available2019-10-03T11:07:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2620050
dc.description.abstractI denne oppgaven har jeg undersøkt hvordan studenter opplever praksis i løpet av lærerutdanningen, og hvordan dette kan forstås i et karrierelæringsperspektiv. Studien er gjennomført ved å bruke en kvalitativ metode med to fokusgruppeintervjuer av 6 studenter på 3. året i lærerutdanningen i Sørøst-Norge. Fokusgruppeintervjuene ble transkribert, emipirinært kodet, tematisk kodet og kategorisert. I drøftingen ser jeg nærmere på karrierelæringsperspektivet på områdene: Å håndtere overganger, å skape relasjon til praksislærer, praksislærer som karriereveileder, praksisgruppa og kvalifisert med ikke ferdig. I oppsummeringen trekker jeg opp noen linjer fra funnene som er interessante å se nærmere på. Jeg fokuserer spesielt på overgangene mellom praksisskolen og universitetet og hvordan karriereveiledning bør være en implisitt del av utdanningen. I siste del har jeg noen betraktninger om studentrollen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgenb_NO
dc.subjectlærerutdanningnb_NO
dc.subjectkarriereveiledningnb_NO
dc.titleHvordan opplever studentene praksis i løpet av lærerutdanningen, og hvordan kan dette forstås i et karrierelæringsperspektiv?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000nb_NO
dc.source.pagenumber70, vedleggnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel