Show simple item record

dc.contributor.authorSlettner, Sigrun
dc.contributor.authorGjems, Liv
dc.date.accessioned2017-08-28T11:31:51Z
dc.date.available2017-08-28T11:31:51Z
dc.date.created2016-02-10T11:44:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationNordisk Barnehageforskning. 2016, 12 (2), 1-16.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2452059
dc.description.abstractFormålet med denne studien er å undersøke hvordan tidlig litterasitet kan støttes og fremmes i samtaler mellom en barnehagelærer og ulike barn. Teori og forskning om barns tidlige litterasitet vektlegger at barn lærer vokabular og pragmatiske samtaleferdigheter gjennom samtaler med voksne. Barnehagelærere må tilstrebe å støtte barn med ulike erfaringer til å bruke språk og delta i samtaler. Barnehagelæreren i denne studien ble videoobservert i språklige interaksjoner med ulike barn i mange typer aktiviteter. Han klarte å tilpasse sin språklige støtte til hvert av de ulike barna i samsvar med deres språklige erfaringer.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLitterasitetsfremmende samtaler i barnehagennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281nb_NO
dc.source.pagenumber1-16nb_NO
dc.source.volume12nb_NO
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/nbf.1378
dc.identifier.cristin1334369
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 212201nb_NO
cristin.unitcode222,80,5,0
cristin.unitcode222,80,6,0
cristin.unitnameInstitutt for barnehagepedagogikk og profesjonskunnskap
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og skoleutvikling
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal