dc.contributor.author | Garnaas, Gina Soon | |
dc.date.accessioned | 2015-07-07T11:46:53Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T13:06:46Z | |
dc.date.available | 2015-07-07T11:46:53Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T13:06:46Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Garnaas, G. S. Tegning i skolen: En studie av hvordan tegneundervisning kan fremme mestringsopplevelse. Master thesis, Telemark University College, 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2438677 | |
dc.description.abstract | Temaet for masteroppgaven er tegning og fagdidaktiske utfordringer i tegneundervisningen i grunnskolen. I tillegg til teoretisk forankring er oppgavens undersøkelser delt inn i tre faser. Fase 1 starter med undersøkelser på mellomtrinnet av kompetansemål fra K06 i tegning. Erfaringer fra undersøkelsene vil videre danne grunnlag for et undervisningsopplegg i tegning. Målet for undervisningsopplegget er et ønske om å motivere for mestringsfølelse i tegning på mellomtrinnet. Fase 2 beskriver gjennomføringen av undervisningsopplegget i tegning. Her er motivasjon og mestringsfølelse i fokus. Fase 3 er en beskrivelse av egen skapende prosess. Her tester jeg selv ut undervisningsopplegget fra fase 2, som blir et utgangspunkt for videre arbeid med eget skapende arbeid. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Høgskolen i Telemark | |
dc.subject | tegning | |
dc.subject | tegneundervisning | |
dc.subject | mestring | |
dc.title | Tegning i skolen: En studie av hvordan tegneundervisning kan fremme mestringsopplevelse | no |
dc.type | Master thesis | |
dc.description.version | Published version | |
dc.rights.holder | © Copyright The Author. All rights reserved | |
dc.subject.nsi | 283 | |