Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGarnaas, Gina Soon
dc.date.accessioned2015-07-07T11:46:53Z
dc.date.accessioned2017-04-19T13:06:46Z
dc.date.available2015-07-07T11:46:53Z
dc.date.available2017-04-19T13:06:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGarnaas, G. S. Tegning i skolen: En studie av hvordan tegneundervisning kan fremme mestringsopplevelse. Master thesis, Telemark University College, 2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2438677
dc.description.abstractTemaet for masteroppgaven er tegning og fagdidaktiske utfordringer i tegneundervisningen i grunnskolen. I tillegg til teoretisk forankring er oppgavens undersøkelser delt inn i tre faser. Fase 1 starter med undersøkelser på mellomtrinnet av kompetansemål fra K06 i tegning. Erfaringer fra undersøkelsene vil videre danne grunnlag for et undervisningsopplegg i tegning. Målet for undervisningsopplegget er et ønske om å motivere for mestringsfølelse i tegning på mellomtrinnet. Fase 2 beskriver gjennomføringen av undervisningsopplegget i tegning. Her er motivasjon og mestringsfølelse i fokus. Fase 3 er en beskrivelse av egen skapende prosess. Her tester jeg selv ut undervisningsopplegget fra fase 2, som blir et utgangspunkt for videre arbeid med eget skapende arbeid.
dc.language.isonob
dc.publisherHøgskolen i Telemark
dc.subjecttegning
dc.subjecttegneundervisning
dc.subjectmestring
dc.titleTegning i skolen: En studie av hvordan tegneundervisning kan fremme mestringsopplevelseno
dc.typeMaster thesis
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright The Author. All rights reserved
dc.subject.nsi283


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel