dc.contributor.author | Konsmo, Trulte | |
dc.date.accessioned | 2007-04-26T13:39:35Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T12:44:22Z | |
dc.date.available | 2007-04-26T13:39:35Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T12:44:22Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.citation | Klinisk sygepleje 8(1994), Nr. 2, S. 16-21 | |
dc.identifier.issn | 0902-2767 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2438273 | |
dc.description | Gjengitt med tillatelse fra Munksgaard Danmark | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen skal vi se på et paradigme som illustrererhvordan Marianne veileder. Hun hevder at hennes veiledning ikkeer preget av noen spesiell modell. Hun forteller at veiledningenhennes har utviklet seg i tre faser; fra å være psykoanalytisk/dynamisk inspirert med fokus på person og relasjon, til en dreiningmot kognetiv pedagogikk for å stimulere sykepleiefunksjonen ogvidere til nå å vektlegge sin relasjon med kandidaten som fagperson,samt et teoretisk og praktisk sykepleieperspektiv på situasjonen. | |
dc.format.extent | 903648 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Munksgaard | |
dc.subject | Sykepleiefaglig veiledning | |
dc.subject | Veiledning | |
dc.subject | Læring | |
dc.title | Klinisk sykepleiefaglig ad hoc-veiledning | |
dc.type | Journal article | |
dc.subject.nsi | 808 | |