Now showing items 49-68 of 185

    • Evaluating in-riverscapes: Remote sensing green LiDAR efficiently provides accurate high-resolution bathymetric maps, but is limited by water penetration 

      Kastdalen, Leif; Heggenes, Jan (Publication series from University of South-Eastern Norway;112, Report, 2023)
      This report investigates the feasibility of using Airborne green LiDAR Bathymetry to map the topography of in-riverscapes. First, the accuracy of remote sensing green LiDAR data are compared with the alternative in situ ...
    • Evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune: Sluttrapport levert til oppdragsgiver Kristiansand kommune, 01.12. 2017 

      Hogsnes, Hilde Dehnæs; Storli, June Berger; Moser, Thomas (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;20, Report, 2017)
      Høsten 2017 gjennomførte Høgskolen i Sørøst-Norge en evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune. Undersøkelsen har rettet seg mot foresattes, SFO-lederes og barns ...
    • Evaluering av folkehøgskolens mentorordning – et pilotprosjekt 2016-2017 

      Evensen, Ragnhild (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;22, Report, 2018)
      På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har HSN v/ Institutt for pedagogikk gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet fikk midler fra Kunnskapsdepartementet og startet ...
    • Evaluering av folkehøgskolens mentorordning: Rapport 2, 2017-2018 

      Evensen, Ragnhild (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;13, Report, 2019)
      På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har Universitetet i Sørøst-Norge (USN), Institutt for pedagogikk ved undertegnede gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet ...
    • Evaluering av Nærmiljøprosjektet i Buskerud fylke 

      Lorentzen, Catherine; Stang, Ingun (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;20, Report, 2019)
      Fra 2016 til 2018 var Buskerudkommunene Flesberg, Nore og Uvdal og Rollag sammen med 37 andre kommuner i til sammen 7 andre fylker del av Nærmiljøprosjektet. Nærmiljøprosjektet var en del av et nasjonalt strategisk arbeid ...
    • Evaluering av Nærmiljøprosjektet i Vestfold fylke 

      Stang, Ingun; Lorentzen, Catherine (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;25, Report, 2019)
      I perioden 2016-2018 var Vestfold fylkeskommune og seks Vestfoldkommuner med i Nærmiljøprosjektet sammen med 7 andre fylker og 34 andre kommuner. Kommunene fra Vestfold var Færder, Horten, Larvik, Sandefjord, Tjøme og ...
    • Evaluering av pilot 1. Innovasjon i team 

      Prøitz, Tine S.; Brekke, Thomas (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;104, Report, 2022)
      Denne rapporten redegjør for gjennomføringen av og resultatene fra evalueringen av pilot 1 i DIKU-prosjektet Innovasjon i team ved USN Handelshøyskolen. Rapporten skal gi innblikk i den første gjennomføringen av emnet og ...
    • Evaluering av pilot 2. Innovasjon i Team 

      Rye, Ellen; Røsdal, Trude (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;118, Report, 2023)
      Rapporten belyser i hovedsak studentenes, faglærernes og de eksterne deltakernes erfaringer med gjennomføringen av emnet/pilot 2. Det er viktig å understreke at evalueringen først og fremst handler om å sikre utviklingsprosessen ...
    • Femårig grunnskolelærerutdanning på masternivå – ny og utfordrende : Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold : Delrapport 2 

      Afdal, Hilde W.; Bjordal, Fred Rune; Hoff-Jenssen, Reidun (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;55, Report, 2020)
      Følgeforskningsprosjektet MAGLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved HiØ, og vil pågå til det første studentkullet som startet på MAGLU høsten 2017, har ...
    • Femårig grunnskolelærerutdanning – ny og utfordrende : Delrapport 2 

      Maagerø, Eva; Rye, Ellen; Simonsen, Birte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;53, Report, 2020)
      Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN (MGLU) og vil pågå til det første studentkullet som startet på MGLU høsten 2017, ...
    • Femårig masterutdanning for grunnskolelærere - ny og utfordrende 

      Maagerø, Eva; Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen; Simonsen, Birte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;30, Report, 2019)
      Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN og vil pågå til det første studentkullet som startet på femårig GLU høsten 2017, ...
    • Femårig masterutdanning for grunnskolelærere - ny og utfordrende: Delrapport 3 

      Maagerø, Eva; Rye, Ellen; Simonsen, Birte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;80, Report, 2021)
      Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN (MGLU) og vil pågå til det første studentkullet som startet på MGLU høsten 2017, ...
    • Femårig masterutdanning for grunnskolelærere – første kull i havn : Sluttrapport 

      Maagerø, Eva; Rye, Ellen; Simonsen, Birte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;109, Report, 2022)
      Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. På oppdrag fra ledelsen ved Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap (HIU) har prosjektgruppen gjennomført et følgeforskningsprosjekt på ...
    • Flere barn på blokka : Rapport fra et forsknings- og utviklingsprosjekt om vurdering av barns trivsel og utvikling i barnehagen 

      Eik, Liv Torunn; Steinnes, Gerd Sylvi (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;18, Report, 2017)
      Vurderingsprosjektet er initiert og finansiert av Utdanningsforbundet. Prosjektet ble gjennomført som et interaktivt forsknings- og utviklingsarbeid over halvannet år der forskere, veileder og deltakere fra to barnehager ...
    • Flyttinger i regi av barnevernet 

      Eide, Ketil; Krane, Vibeke; Øvergård, Kjell Ivar; Follesø, Reidun; Vassend, Eva Lill Fossli; Kvello, Øyvind; Hegdahl-Galterudhøgda, Anita; Gerdts-Andresen, Tina (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;145, Report, 2024)
      Denne rapporten handler om flyttinger av barn i regi av barnevernet. Forskningsprosjektet har to overordnede fokusområder: 1) plasseringer i familie˗ og nære nettverksfosterhjem og 2) tilbakeføring til foreldrehjemmet etter ...
    • Forskole/Startup Preschool. An examination of a program for migrant entrepreneurship in Norway 

      Polychronopoulos, Dimitris; Kobro, Lars Ueland (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;86, Report, 2022)
      This report is a study of a particular program under the auspices of Startup Migrants AS, called Forskole/Startup Preschool. The name difference reflects in which language the event is conducted. The study is limited to a ...
    • Fosterhjemsplassering i familie og nære nettverk – En oppsummering av hovedtrekkene i forskningslitteraturen Flyttinger i regi av barnevernet. Delrapport 1 

      Gerdts-Andresen, Tina; Eide, Ketil; Krane, Vibeke; Kvello, Øyvind (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;99, Report, 2022-08-12)
      Bakgrunn: Det følger av barnevernloven at barnevernet alltid skal vurdere om det er noen i barnets familie eller nært nettverk som kan velges som fosterhjem, når barn skal plasseres i offentlig omsorg. Likevel er fosterhjem ...
    • Fra prosjekt til forbedret praksis? Vurderingsprosjektet ett år etter 

      Eik, Liv Torunn; Steinnes, Gerd Sylvi (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;34, Research report, 2019)
      Denne rapporten presenterer og drøfter resultater fra en oppfølgingsundersøkelse av et prosjekt om vurdering av barns trivsel og utvikling i barnehagen, heretter omtalt som ‘Vurderingsprosjektet’. Vurderingsprosjektet ble ...
    • Friluftsliv og håndverk: Utvikling av et forskningsfelt 

      Eikje, Cleng Andersen; Haukeland, Per Ingvar; Sæterhaug, Sidsel; Færden, Hedda (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;25, Report, 2018)
      Denne rapporten er blitt til i forlengelse av forskningsprosjektet Friluftsliv og håndverk, et kvalifiseringsprosjekt i Oslofjordfondet (Regionalt forskningsfond) for 2016-2017. Prosjektet har dreid seg om å bygge ...
    • Følgeevaluering av Oslo og Viken modellen i Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling (REKOMP), 2019-20 

      Reinertsen, Anne-Beate; Hognestad, Karin; Bøe, Marit; Kristiansen, Anne Lene; Lundestad, Margritt (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;57, Report, 2020)
      Forskere fra Oslo Met, Universitetet i Sørøst-Norge (USN) og Høgskolen i Østfold (HiØ) har på oppdrag fra Fylkesmannen i Oslo og Viken evaluert det første året i Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling ...