• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge på tittel 
  •   Hjem
  • 6 Skriftserier
  • Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge
  • Blar i Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge på tittel
  •   Hjem
  • 6 Skriftserier
  • Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge
  • Blar i Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 23-42 av 166

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Effekt av elvebreddskiler på tetthet og størrelse til ørret i Vallaråi, Seljord i Telemark 

      Heggenes, Jan; Røed, Andreas; Torp, Jonas Dahl (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;8, Research report, 2018)
      Habitatforbedrende tiltak brukes i økende grad for å avbøte negative effekter av vassdragsreguleringer. Slike tiltak sikter ofte på å øke strukturell kompleksitet i elvehabitater, for derved å øke tetthet (og ev. størrelse) ...
    • Effekter av aktivitetsskjermen ”Touch & Play” for personer med demens diagnose : Sluttrapport 

      Roll, Kristin H.; Lønningdal, Torill; Holmene, Birgitte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;18, Report, 2019)
      November 2016 tok Sande kommune i bruk aktivitetsskjermen Touch & Play ved tre enheter ved Sandetun sykehjem. Høgskolen i Sørøst-Norge har fulgt prosjektet og undersøkt hvilke effekter jevnlig bruk av aktivitetsskjermen ...
    • Eksperimenter med tillit 

      Reiersen, Jon (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;98, Report, 2022)
      I den senere tid har det vokst fram en betydelig forskningslitteratur som bruker eksperimenter for å studere ulike aspekter av tillit. Mye av denne litteraturen tar utgangspunkt i økonomiske eksperimenter og er knyttet til ...
    • Elektrofiske og ungfiskundersøkelser i Vallaråi og Kivleåi høst 2020-2022 

      Heggenes, Jan (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;116, Report, 2023)
      Vallaråi og nedre del av Kivleåi er undersøkt med elektrofiske og bestandsberegninger på utvalgte stasjoner årlig 2020-2022, unntatt i Vallaråi høst 2020 pga. høye vannføringer. I Vallaråi viser elektrofiske på 7-8 stasjoner ...
    • Elektrofiske og ungfiskundersøkelser i Vallaråi og Kivleåi høsten 2020 

      Heggenes, Jan (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;75, Report, 2021)
      Vallaråi og nedre del av Kivleåi ble undersøkt med elektrofiske og bestandsberegninger på utvalgte stasjoner. Høye vannføringer førte til at arbeidet i Vallaråi ikke kunne gjennomføres. I Kivleåi viste elektrofiske på 5 ...
    • «Elevene bak tallene – triangulert analysearbeid» med utgangspunkt i Vurdering for læring : Midt-Telemark kompetansenettverk, Nome, Sauherad og Bø kommuner 

      Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;23, Report, 2019)
      Skoleledere og skoleeiere i Nome, Bø og Sauherad samarbeider med Universitetet i Sørøst-Norge med skolebasert kompetanseutvikling. Dette er en del av desentralisert kompetanseutvikling, Utdanningsdirektoratet, der tiltakene ...
    • «Elevene bak tallene – triangulert analysearbeid»: håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Kragerø 11. mars 2019 

      Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;22, Report, 2019)
      Denne håndboka for dybdelæring i profesjonsfellesskap er utviklet for lærere i Kragerø kommune. Formålet er et bidrag i desentralisert kompetanseutvikling for Siljan, Skien, Porsgrunn, Bamble, Drangedal og Kragerø (Grenland ...
    • «Elevene bak tallene – triangulert analysekompetanse» : forprosjekt i desentralisert kompetanseutvikling høsten 2018 for Siljan, Skien, Porsgrunn, Bamble, Drangedal og Kragerø - Grenland+ 

      Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;21, Report, 2019)
      Skoleledere og skoleeiere i Siljan, Skien, Porsgrunn, Bamble, Drangedal og Kragerø (Grenland +) samarbeider med Universitetet i Sørøst-Norge med skolebasert kompetanseutvikling. Dette er en del av desentralisert ...
    • Elevene bak tallene – Triangulert analysemodell : Håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Skien kommune, høsten 2020 

      Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;58, Report, 2020)
      Denne håndboken er utarbeidet for plangrupper og skoleledere i Skien kommune høsten 2020. Triangulert analysemodell er en aksjonslæringsstrategi for forskningsorientert skoleutvikling ut fra nytt læreplanverk (LK20). Via ...
    • Elevene bak tallene – Triangulert analysemodell: Veiledningshefte for skolebasert vurdering- og kompetanseutvikling i Grenlandsskolene 2022-2023 

      Lie, Anne Liv Kaarstad (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;102, Report, 2022)
      I sluttrapporten «En skole for vår tid» (Regjeringen, 2021) har en ekspertgruppe vurdert hvordan skoleeiere og skoler bedre kan drive et systematisk kvalitetsutviklingsarbeid for å løfte kvaliteten på opplæringen for ...
    • En netthandelsklynge i Vestfold og Telemark?: En utredning om behov og ressurser for en søknad om klyngestatus i Arenaprogrammet 

      Are, Branstad; Egil, Pedersen (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;89, Report, 2022)
      Formålet med denne rapporten er å utrede betingelsene å utvikle en næringsklynge innen netthandel i Vestfold og Telemark-regionen med utspring fra netthandelsbedriftene i Sandefjord. Den er en leveranse innen innovasjons- ...
    • En u-sving til bedre bolig. Et prosjekt for boligsosial innovasjon i kommunal kontekst 

      Kobro, Lars Ueland; Andvig, Ellen Sofie; Ekelund, Bjørn Z. (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;14, Report, 2019)
    • Erfaringer fra prosjektet ‘Pusterommet’ i to folkebiblioteker i Vestfold: Bruk av servicedesign for å la ungdom medvirke i utvikling av biblioteket som sosial møteplass, i et folkehelseperspektiv 

      Tvedten, Sigrunn (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;1, Report, 2018)
      Vestfold fylkesbibliotek fikk i 2016 midler fra Nasjonalbiblioteket, for å gjennomføre et prosjekt for å involvere ungdommer aktivt i å utvikle folkebiblioteket i retning av å oppleves som mer relevant for ungdommer som ...
    • Erfaringslæring i en profesjonsrettet næringsmaster med partnerbedrifter: Foreløpige erfaringer 

      Kulset, Ellen M.; Ludvigsen, Eivind; Baksaas, Kjell Magne (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;108, Report, 2022)
      USN Handelshøyskolen har etablert master i regnskap og revisjon som en næringsmaster. Dette innebærer at studentene på dette profesjonsstudiet jobber 50 % og tar masteren på 120 studiepoeng over tre år. En studiemodell med ...
    • Escape games som potensielle læringsarenaer : Sluttrapport 

      Brazier, Eirik; Cruaud, Caroline; Lofthus, Liv Gardsjord (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;101, Report, 2022)
      denne rapporten oppsummeres foreløpige funn fra prosjektet Escape games for learning. Prosjektet var et samarbeid mellom læringsgteknologibedriften Escape History AS og USN, med midler fra Forskningsrådets FORREGION-satsing, ...
    • EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : Fra plan til praksis – lærerutdanningsinstitusjonenes arbeid med fagfornyelsen. Arbeidspakke 3, Delrapport 1 

      Salvesen, Geir Sigvard; Ruud, Lise Camilla; Gustavsen, Trond; Hjardemaal, Finn (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;90, Report, 2022)
      I denne delrapporten ser vi på hvordan to ulike institusjoner arbeider med implementering av fagfornyelsen. Institusjonene er representert ved ledelsen av grunnskolelærerutdanningene, faglærere og studenter innenfor fire ...
    • EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen : Realiseringer av læreplanen i spesifikke fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 1 

      Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Brazier, Eirik; Gustavsen, Trond Stølen; Kacerja, Suela; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;91, Report, 2022)
      Denne delrapporten rapporterer fra kvalitative data fra et pågående longitudinelt evaluerings-prosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har vært ...
    • EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : «Det er jo ikke sånn at vi skal finne opp kruttet når ting virker» Kontinuitet og endring i fag og klasserom som følge av implementering av fagfornyelsen. Første samlerapport 

      Bergsgard, Nils Asle; Alvestad, Karl Christian; Brazier, Eirik; Burner, Tony; Gustavsen, Trond; Hjardemaal, Finn; Kacerja, Suela; Møller, Geir; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;94, Report, 2022)
      Denne samlerapporten oppsummer første runde i et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». I arbeidspakke 1 har det ...
    • EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen Mellom frihet og struktur – evaluering av fagfornyelsen i grunnskolen. Arbeidspakke 2, Delrapport 1 

      Møller, Geir; Bergsgard, Nils Asle; Salvesen, Geir Sigvard; Burner, Tony (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;117, Report, 2023)
      Denne rapporten viser resultater fra en spørreundersøkelse om fagfornyelsen som er rettet mot lærere og skoleledere i grunnskolen. Formålet med undersøkelsen har for det første vært å belyse om fagfornyelsen har ført til ...
    • EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen: Suksess, muligheter, spenninger og hindringer i implementering av LK20 i fire fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 2 

      Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Gustavsen, Trond Stølen; Kacerja, Suela; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;129, Report, 2023)
      Denne delrapporten rapporterer fra andre runde med kvalitative data fra et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan LK20 realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit