Kafédialog som pedagogisk verktøy
dc.contributor.author | Elvekrok, Ingunn | |
dc.contributor.author | Smith, Kristin Haugland | |
dc.date.accessioned | 2015-06-17T11:14:43Z | |
dc.date.accessioned | 2016-01-15T14:39:58Z | |
dc.date.available | 2015-06-17T11:14:43Z | |
dc.date.available | 2016-01-15T14:39:58Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | UNIPED 2013, 36(2):25-37 | |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2374039 | |
dc.description.abstract | Med utgangspunkt i erfaringer fra egen undervisning, diskuterer artikkelen «kafédialog» som pedagogisk verktøy for læring i stor klasse der undervisningen for øvrig skjer gjennom forelesninger. Kafédialogen ble brukt som verktøy i emnet «verdibasert ledelse», der et av læringsmålene er å sette studentene i stand til å forstå og bruke ulike perspektiver på sammensatte problemstillinger i forbindelse med ledelse av organisasjoner. Studien indikerer at kafédialogen førte til økt problemforståelse og økt engasjement hos studentene. Vi opplevde at det økte engasjementet vedvarte i forelesningene som ble gjennomført etter kafédialogen. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.relation.uri | https://www.idunn.no/uniped/2013/02/kafdialog_som_pedagogisk_verktoey | |
dc.subject | dialog | |
dc.subject | problemforståelse | |
dc.subject | pedagogisk verktøy | |
dc.title | Kafédialog som pedagogisk verktøy | |
dc.type | Journal article | |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.date.updated | 2015-06-17T11:14:43Z | |
dc.identifier.cristin | 1042686 |