Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorElvekrok, Ingunn
dc.contributor.authorSmith, Kristin Haugland
dc.date.accessioned2015-06-17T11:14:43Z
dc.date.accessioned2016-01-15T14:39:58Z
dc.date.available2015-06-17T11:14:43Z
dc.date.available2016-01-15T14:39:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationUNIPED 2013, 36(2):25-37
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2374039
dc.description.abstractMed utgangspunkt i erfaringer fra egen undervisning, diskuterer artikkelen «kafédialog» som pedagogisk verktøy for læring i stor klasse der undervisningen for øvrig skjer gjennom forelesninger. Kafédialogen ble brukt som verktøy i emnet «verdibasert ledelse», der et av læringsmålene er å sette studentene i stand til å forstå og bruke ulike perspektiver på sammensatte problemstillinger i forbindelse med ledelse av organisasjoner. Studien indikerer at kafédialogen førte til økt problemforståelse og økt engasjement hos studentene. Vi opplevde at det økte engasjementet vedvarte i forelesningene som ble gjennomført etter kafédialogen.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/uniped/2013/02/kafdialog_som_pedagogisk_verktoey
dc.subjectdialog
dc.subjectproblemforståelse
dc.subjectpedagogisk verktøy
dc.titleKafédialog som pedagogisk verktøy
dc.typeJournal article
dc.typePeer reviewed
dc.date.updated2015-06-17T11:14:43Z
dc.identifier.cristin1042686


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel