Browsing Pedagogical resources and learning processes by Issue Date
Now showing items 21-26 of 26
-
Faget utdanningsvalg – intensjoner og operasjonalisering: En empirisk studie av dimensjoner av læreplanen i faget utdanningsvalg i ungdomsskole
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;139, Doctoral thesis, 2022)Avhandlingen består av tre delstudier (artikler I, 2 og 3) og en sammenfattende kappe. Formålet med avhandlingen er å bidra til kritisk utforskning av intensjoner ved faget utdanningsvalg som formalisert i læreplanen fra ... -
Teachers As Human Rights Defenders : Transforming Teachers’ Safeguarding Role Against Harmful Sexual Behaviour
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;160, Doctoral thesis, 2023)This study explores teachers’ understandings of and responses to harmful sexual behaviour (HSB) in primary schools, and the challenges that schools face in building interdisciplinary cooperation with other children’s ... -
En samtaleanalytisk studie av fagsamtalen under muntlig eksamen i norsk
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;171, Doctoral thesis, 2023)Avhandlingen utforsker muntlig eksamen som interaksjonell samhandling. Avhandlingen består av tre artikler, som bruker samtaleanalyse til å utforske videoopptak av fagsamtalen under muntlig eksamen. I den første artikkelen ... -
Private school policy and practice in Norway: Governing private schools: State funding and standardisation
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;175, Doctoral thesis, 2023)In recent decades, societal and educational issues have been used to legitimise policies encouraging privatisation worldwide. While in Norway the privatisation of education generates political disagreement due to the ... -
Exploring pupils' face-to-face interaction in a co-learning classroom context: The case of Bosnia and Herzegovina
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;191, Doctoral thesis, 2024)Global education trends indicate that social interaction skills grounded in cooperation are becoming crucial for current quality education. More than ever, empirical research and educational innovation call for a socially ... -
De yngste flerspråklige barna: Språkbruk hjemme og i barnehagen
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;187, Doctoral thesis, 2024)De fleste norske barn begynner i dag i barnehage fra de er ett år gamle, og mange av disse barna vokser opp i hjem hvor det brukes andre språk enn norsk. De yngste barna i barnehagen er i en fase av livet hvor de lærer å ...