Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på emneord "markedsorientering"
Viser treff 1-5 av 5
-
Effects of market orientation on business performance : Environmental moderators, effectiveness and efficiency mediators and the role of firm capabilities
(Master thesis, 2012)Market orientation, centered at the very heart of marketing management literature, is argued to influence a firm’s performance, and this relationship has received considerable research attention. It is, however, argued ... -
Effekter av markedsorientering og organisasjonskultur på bedriftens ytelse
(Master thesis, 2013)Funnene i denne avhandlingen støtter de direkte effektene av de to MO-støttende kulturtypene, markedskultur og entreprenørkultur, samt interaksjonen av disse. Det betyr at bedrifter som har en organisasjonskultur som ... -
Hvordan kan bedrifter oppnå høy produkt- og innovasjonsytelse i dynamiske markeder?
(Master thesis, 2013)Resultatene av studien viser at markedsorientering har en direkte positiv effekt på produkt‐ og innovasjonsytelsen. Det samme har produktutviklingskapabiliteter. Samtidig får ikke studien støtte for en positiv interaksjonseffekt ... -
Kvalitet på samarbeid mellom leverandør og kunde. Hvordan kan det forbedres?
(Master thesis, 2015)Bakgrunnen for denne studien er at ledelsen i Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) Teknisk avdeling mener at kvaliteten på samarbeidet med Hærstaben i en prosjektidéfase ikke er optimal. FLO har ansvaret for alt materiell ... -
Markedsorientering og informasjonskvalitet : på veien til ytelse
(Master thesis, 2010)Studiens problemstilling bygget på hvorvidt markedsorientering kunne ha en positiv effekt på data/informasjonskvaliteten i en organisasjon, en relasjon som tidligere har vært relativt lite belyst i litteraturen, og også ...