Browsing Master i norskdidaktikk by Subject "eksamen"
Now showing items 1-3 of 3
-
Elevers tekstlige strategier i møte med uensartede skrivebestillinger : en tekstanalyse av en eksamensoppgave og tre elevtekster
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven kan anses som et kritisk bidrag til diskusjonen omkring overgangen fra sjangrer til skrivehandlinger. Målet med oppgaven er å studere tre elevers tekstlige strategier når de må forholde seg til ... -
I hvilken grad utfordrer en eksamensoppgave for VG3 elevenes evne til kritisk literacy Kreativitet og ambivalens : analyse av en eksamensoppgave og 12 besvarelser
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven i norskdidaktikk handler om hvordan elever kan utvikle evnen til kritisk literacy i arbeid med sakprosatekster i norskfaget. Sakprosa er våre hverdagstekster, samtidig som sakprosatekster representer ... -
Kreativitet og ambivalens : en undersøkelse av variasjoner i vurdering og kjennetegn ved sprikvurderte tekster fra eksamen i norsk hovedmål 2015
(Master thesis, 2016)Undersøkelsen av eksamen i norsk hovedmål 2015 er tredelt. For å finne svar på spørsmål om mulig sammenheng mellom sprikvurdering og oppgaveformuleringer, er både eksamensoppgavene med tilhørende eksamensveiledning og ...