Blar i USN Open Archive på emneord "merkevarer"
Viser treff 1-4 av 4
-
House of Brands Merkearkitektur : I hvilken grad er merkeassosiasjonene og merkelojaliteten til paraplymerket i en House of Brands strategi knyttet til sub-brandsene under paraplyen, og hvordan kan paraplymerket påvirkes av endringer i sub-brand-porteføljen?
(Master thesis, 2016)Formål – Formålet med denne avhandlingen er å avdekke konkrete utfordringer knyttet til merkearkitekturen House of Brands; en markedsstrategi som går ut på å tilby et felles merkevarenavn til en høyt diversifisert og ... -
Kvalitetsgap og betalingsvillighet for private- og nasjonale merkevarer
(Master thesis, 2016)Denne studien tar for seg teori om kjedenes egne merkevarer og produsentenes merkevarer. Studien vil omhandle forbrukeratferd og merkevarer innenfor sport og fritidsmarkedet. Det oppfattes å være lite forsket på nasjonale- ... -
Produktplassering i TV-program : Effekt på merkekjennskap, merkeimage og merkeholdning
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge produktplasseringens effekt på en merkevare. Mer spesifikt hvordan produktplasseringen påvirker merkekjennskap, merkeimage og merkeholdning. Oppgaven fokuserer på produktplassering ... -
Utvidelser av egne merkevarer : Effekter av pris og kategorilikhet på vurdering av utvidelser av egne merkevarer og nasjonale merker
(Master thesis, 2013)Til tross for at forskningen innen merkeutvidelser er svært omfattende, er det få, om ingen, studier som har fokusert på utvidelser av egne merkevarer. På bakgrunn av dette er temaet for denne avhandlingen utvidelser av ...