Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJensen, Line
dc.contributor.advisorBjørnstad, Thor Christian
dc.contributor.authorVigdal, Ola
dc.date.accessioned2024-07-23T16:41:55Z
dc.date.available2024-07-23T16:41:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.usn:wiseflow:7071754:59633495
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142896
dc.description.abstractDette er en kvalitativ studie som vil dreie seg om hvordan lærere velger å legge opp undervisningen i historie-delen av samfunnsfag. Formålet med studie er å se hvordan lærere legger opp undervisningen innenfor temaet andre verdenskrig og hvordan de bruker læring gjennom historier som verktøy. Det er gjennomført en observasjon på ungdomstrinnet, som er analysert og diskutert. For å besvare problemstillingen, bruker jeg disse forskningsspørsmålene: 1) I hvor stor grad benytter lærerne seg av praktiske undervisningsmetoder med inspirasjon av Storyline i undervisningen? 2)Hvordan kan lærerne se elevenes utvikling av historiebevissthet over en gitt periode, ut fra valgte undervisningsmetoder? 3)Hvordan skaper lærerne interesse rundt undervisningen? For å besvare disse forskningsspørsmålene diskuterer jeg teori opp mot funnene i observasjonen, der hvor konklusjonen på forskningsspørsmålene er at lærere bruker tett oppfølging til elevene, variasjon i undervisningsmetodene og kreative løsninger for å sikre læringsutbytte hos elevene, samt det å kunne måle elevenes kunnskapsnivå.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleStoryline som verktøy for læring gjennom historie og roller
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel