Show simple item record

dc.contributor.advisorFrigstad, Trond
dc.contributor.authorJosefsen, Katarina
dc.date.accessioned2024-07-23T16:41:48Z
dc.date.available2024-07-23T16:41:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.usn:wiseflow:7057718:59659134
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142892
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFormålet med denne masteravhandlingen var å undersøke hvordan uteskole kan påvirke lærelysten hos elevene på småskoletrinnet. Ved å bruke kvalitativ forskningsmetode, samlet jeg inn data ved på å observere to klasser på 2.trinn som hadde uteskole, og intervjuet deretter fire elever for å få deres perspektiv på hva de liker og hvordan de opplever uteskole. Mine funn viser at det er flere faktorer som påvirker lærelysten til elevene når de har uteskole. Relasjoner, vennskap og mestring er tre av hovedfunnene som ble gitt fra informantene, dette ble også observert da jeg observerte klassene før jeg hadde intervju. Studien konkluderer med at uteskole kan brukes som et virkemiddel for å påvirke lærelysten blant elevene. Lærelyst er kombinert av flere faktorer, og alle elever er forskjellige og har ulike behov for å påvirke og bevare lærelysten deres. Det er ikke bare lærelysten uteskole bidrar med, men uteskole tilfører også motivasjon, nysgjerrighet og utvikle kreativiteten blant elevene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleLærelyst i uteskolen
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record