Konspirasjonsteorier i norsk skole: En etisk analyse
dc.contributor.advisor | Flatås, Bjørn Aksel | |
dc.contributor.author | Aure, Anders Nilsson | |
dc.date.accessioned | 2024-06-01T16:41:41Z | |
dc.date.available | 2024-06-01T16:41:41Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.usn:wiseflow:6794216:55107595 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3132150 | |
dc.description.abstract | Fokuset på konspirasjonsteorier i forskningen har de siste årene blitt bedre. Kunnskap om hvordan læreren skal håndtere konspirasjonsteorier i skolen er derimot en mangel i forskningen. Hvordan læreren kan handle er noe som er forsket litt på, men det trengs en metode som lærere kan forholde seg til. Hvordan skal læreren handle i øyeblikket noe slikt oppstår og hvordan skal læreren vurdere handlingene sine og situasjonen. Læreren trenger derfor et verktøy til å analysere slike situasjoner. I oppgaven stiller jeg Forskningsspørsmålet: «Hvordan skal læreren møte konspirasjonsteorier i klasserommet.» I denne oppgaven vil jeg derfor gjøre en etisk analyse for å vurdere om dette kan være en aktuell metode for lærere å benytte i slike krevende situasjoner. Metoden skal vise om handlingsalternativene er korrekte og hvordan vi kan vurdere slike handlingsalternativer. Etter dette vurderer jeg metoden og om den vil kunne virke for lærere i praksis. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | University of South-Eastern Norway | |
dc.title | Konspirasjonsteorier i norsk skole: En etisk analyse | |
dc.type | Master thesis |