Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFlatås, Bjørn Aksel
dc.contributor.authorAure, Anders Nilsson
dc.date.accessioned2024-06-01T16:41:41Z
dc.date.available2024-06-01T16:41:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6794216:55107595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3132150
dc.description.abstractFokuset på konspirasjonsteorier i forskningen har de siste årene blitt bedre. Kunnskap om hvordan læreren skal håndtere konspirasjonsteorier i skolen er derimot en mangel i forskningen. Hvordan læreren kan handle er noe som er forsket litt på, men det trengs en metode som lærere kan forholde seg til. Hvordan skal læreren handle i øyeblikket noe slikt oppstår og hvordan skal læreren vurdere handlingene sine og situasjonen. Læreren trenger derfor et verktøy til å analysere slike situasjoner. I oppgaven stiller jeg Forskningsspørsmålet: «Hvordan skal læreren møte konspirasjonsteorier i klasserommet.» I denne oppgaven vil jeg derfor gjøre en etisk analyse for å vurdere om dette kan være en aktuell metode for lærere å benytte i slike krevende situasjoner. Metoden skal vise om handlingsalternativene er korrekte og hvordan vi kan vurdere slike handlingsalternativer. Etter dette vurderer jeg metoden og om den vil kunne virke for lærere i praksis.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleKonspirasjonsteorier i norsk skole: En etisk analyse
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel