Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSørensen, Rønnaug
dc.contributor.authorKanagasingam, Thivikka
dc.date.accessioned2024-01-31T17:41:33Z
dc.date.available2024-01-31T17:41:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6952213:57184904
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3114931
dc.description.abstractDenne oppgaven har utforsket hvordan det norske skolesystemet møter utfordringene og mulighetene som presenteres av elever med innvandrerbakgrunn, med et spesielt søkelys på jenter. Gjennom en grundig analyse av intervjuer og observasjoner har vi sett på hvordan ulike tiltak og strategier benyttes for å fremme inkludering, trivsel og akademisk suksess. Våre funn viser at det ikke finnes et entydig svar på hvordan man best kan møte disse elevenes behov. I stedet ser vi at både innvandrer paradokset og kulturoverføringsteorien har relevans i den norske skolekonteksten, og at en kombinasjon av disse perspektivene kan gi en mer nyansert forståelse av utfordringene og mulighetene som ligger i skolens arbeid med mangfold.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleSkoleprestasjoner og psykiske vansker blant barn på skolen
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel