Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMorten Oddvik
dc.contributor.authorMostue, Silje Hulda
dc.date.accessioned2023-09-12T16:41:25Z
dc.date.available2023-09-12T16:41:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6794206:55231498
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3088953
dc.description.abstractØnsket om å la lærere fortelle sin erfaring med digitaliseringen av skolen, og teknologiske endringer i arbeidshverdagen, vokste ved å lytte til deres erfaringer og opplevelser. Forskningsspørsmålet lyder: Hva mener lærerne om digitaliseringen av skolen, og hvordan påvirker de teknologiske endringene deres autonomi og handlingsrom? Hovedfokuset var å undersøke om lærerne i realiteten følte liten eller ingen kontroll over endringene i klasserommet, og hvordan de håndterte krysspresset fra forskrifter, mandater, kommunens økonomi og ulike forventninger. Videre var jeg også interessert i å avdekke om de virkelig var så reservert mot digitale teknologier som jeg fikk inntrykk av. I denne mastergraden undersøker jeg hvordan lærere erfarer digitaliseringen i sitt eget klasserom. Takket være 127 kandidater, som brukte av sin dyrebare tid til å svare på mitt spørreskjema, fikk jeg et unikt innblikk i pedagogens opplevelse av nye digitale verktøy og hvordan disse endringene påvirker elevenes læring, klasseledernes hverdag, deres autonomi og deres praksis.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleProfesjonell autonomi og digitalisering av skolen - En undersøkelse av lærerens opplevelse av endringer og deres oppfatning av elevens beste akkurat nå
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel