Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRoll-Hansen, Hege
dc.contributor.advisorBornholdt, Kerstin
dc.contributor.authorKleppe, Martin Abrahamsen
dc.date.accessioned2023-08-05T16:41:35Z
dc.date.available2023-08-05T16:41:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6794179:55234672
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3082746
dc.description.abstractTemaet for oppgaven er Brekkeparken som læringsarena, grunnen til at jeg valgte det var fordi Brekkeparken har jeg alltid tenkt tilbake på som en engasjerende og spennende arena for læring. Jeg har selv vært på besøk i Brekkeparken på grunnskolen, og jeg har basert flere av oppgavene vi har hatt i løpet av lektorutdanningen på Brekkeparken. Bruken av uteskole i nærmiljøet til skolen er et tema som har økt mye de siste årene. Videre forskning rundt dette temaet kan være med på å forbedre undervisningen og hjelpe flere lærer å ta med elever ut av klasserommet. Metoden som ble brukt i denne oppgaven er design-basert metode eller intervensjonsstudie som det også kan kalles. Datakildene som ble brukt var en samtale mellom meg og lærer hvor vi diskuterer undervisningsopplegget basert på observasjonene vi har fått underveis. Jeg samler inn elevsvar fra spørsmål elevene skulle svare på før og etter museumsbesøket, og elevene svarer på en kort spørreundersøkelse på slutten av dagen. Elevsvarene hentes fra onenote og kopiert inn på et eget dokument og anonymisert. Spørreundersøkelsen er svart på via google docs og alle svarene er anonyme. Fra resultatene ser man at et slikt opplegg engasjerer mange elever og elever som vanligvis ikke viser noe interesse til skolefag også viser engasjement. Læringsutbyttet til elevene virker til å være positivt, men det er vanskelig å si ut ifra kun en dag. Så videre forskning vil være nødvendig for å få et fullstendig bilde på læringsutbyttet. Brekkeparken bidrar godt til læringsutbyttet i temaet hvordan familier med ulik klassebakgrunn levde på 1800-tallet, men det kreves nok mer enn en dag, men kan med god sikkerhet at videre oppfølging i dette temaet vil det bli et godt læringsutbytte på de fleste elevene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleBrekkeparken som læringsarena
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel