Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMaagerø, Eva
dc.contributor.authorBringsvor, Vilde Seline
dc.date.accessioned2023-08-02T16:41:27Z
dc.date.available2023-08-02T16:41:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6794142:55051069
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3082403
dc.description.abstractHensikten med denne oppgaven er å undersøke hvordan skolebiblioteket kunne benyttes for å utvikle leselyst blant elever. Problemstillingen denne studien vil forsøke å besvare er: Hvordan kan skolebiblioteket utvikle leselyst? For å besvare denne problemstillingen er det benyttet kvalitativ forskning. Jeg har benyttet to metoder for å besvare problemstillingen. Jeg har analysert tre bibliotekrom i tillegg til å gjennomføre tre intervjuer av skolebibliotekarer. Denne studien finner at bibliotekarene har svært liten tid til arbeid med skolebiblioteket de får derfor ikke mye tid til å gjennomføre opplegg som kan støtte leselyst for elvene. Det er likevel mye i innredningen av biblioteket som kan støtte leselyst.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleSkolebiblioteket som ressurs for leselyst i norskfaget
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel