Skolebiblioteket som ressurs for leselyst i norskfaget
dc.contributor.advisor | Maagerø, Eva | |
dc.contributor.author | Bringsvor, Vilde Seline | |
dc.date.accessioned | 2023-08-02T16:41:27Z | |
dc.date.available | 2023-08-02T16:41:27Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.usn:wiseflow:6794142:55051069 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3082403 | |
dc.description.abstract | Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvordan skolebiblioteket kunne benyttes for å utvikle leselyst blant elever. Problemstillingen denne studien vil forsøke å besvare er: Hvordan kan skolebiblioteket utvikle leselyst? For å besvare denne problemstillingen er det benyttet kvalitativ forskning. Jeg har benyttet to metoder for å besvare problemstillingen. Jeg har analysert tre bibliotekrom i tillegg til å gjennomføre tre intervjuer av skolebibliotekarer. Denne studien finner at bibliotekarene har svært liten tid til arbeid med skolebiblioteket de får derfor ikke mye tid til å gjennomføre opplegg som kan støtte leselyst for elvene. Det er likevel mye i innredningen av biblioteket som kan støtte leselyst. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | University of South-Eastern Norway | |
dc.title | Skolebiblioteket som ressurs for leselyst i norskfaget | |
dc.type | Master thesis |