Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMarthe Øidvin Burgess
dc.contributor.authorVorren, Stine
dc.date.accessioned2023-07-21T16:41:56Z
dc.date.available2023-07-21T16:41:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6838496:54573503
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3080792
dc.description.abstractDette er en tekst som utforsker hvordan man rent praktisk kan bruke verktøy fra multimodal kritisk diskursanalyse for å forklare hvordan selskaper grønnvasker seg i markedsføringen sin, mer spesifikt hvilke diskurser om makt som er i sving i to kommersielle tekster.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleNår fast-food og fast-fashion skal redde verden fra klimakrisa. EN multimodal kritisk diskursanalyse om hvordan "MAX" og "H&M" bruker diskursive strategier for å grønnvaske seg i to kommersielle tekster og hvordan dette er relevant for undervisning om kritisk literacy i skolen.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel