Show simple item record

dc.contributor.advisorMyhr, Anikka Bøstein
dc.contributor.authorAlmén, Gard
dc.date.accessioned2023-01-03T17:42:20Z
dc.date.available2023-01-03T17:42:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.usn:wiseflow:6437855:47590930
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3040769
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractMed utgangspunkt i kjerneelementene «Tekst i kontekst» og «Kritisk tilnærming til tekst» de nye læreplanene LK20, vil jeg i denne oppgaven gi et bidrag til debatten om hvordan målene skal aktualiseres og konkretiseres i norskfagets litteraturdidaktikk. Mitt forslag innebærer å ta i bruk en diskursanalytisk tolkningsramme i møte med skjønnlitteraturen og spesielt samtidslitteraturen. Det viktigste argumentet for dette er, slik jeg skal vise gjennom en analyse av Før jeg brenner ned av Gaute Heivoll, at det grunnleggende prinsippet for all diskursanalyse, er en kontekstualisert og kritisk tilnærming til tekster på tvers av det tradisjonelle skillet mellom skjønnlitteratur og sakprosa.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleDiskursanalysens plass i litteraturdidaktikken
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record