Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohannessen, Marius Rohde
dc.contributor.authorSolem, Birgit Andrine Apenes
dc.contributor.authorBøe, Tove
dc.date.accessioned2022-11-09T11:41:07Z
dc.date.available2022-11-09T11:41:07Z
dc.date.created2021-11-30T11:41:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationJohannessen, M. R., Solem, B. A. A., & Bøe, T. (2021). Dybdelæring, tverrfaglighet og samskaping–en prosessuell studie av samarbeid mellom IT-og tjenestedesignstudenter. UDIT Norsk konferanse for utdanning og didaktikk i IT-fagene, (4).en_US
dc.identifier.issn1892-0713
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3030916
dc.description.abstractI denne artikkelen presenterer vi funn og erfaringer fra et tverrfaglig samarbeid i bachelorstudier ved Universitetet i Sørøst-Norge, mellom første års IT-studenter ved IT-utdanningen og tredje års tjenestedesignstudenter ved økonomi- og ledelsesutdanningen. Våre mål med samarbeidet var å bidra til dybdelæring for studentene, samt gi dem erfaring med tverrfaglig samarbeid slik de vil erfare i arbeidslivet. Vi har observert samarbeidsprosessene underveis, og foretatt uformelle samtaler med IT- og tjenestedesignstudenter fra to årskull og til sammen fire ulike klasser. Erfaringene fra samhandling er blandede. Mange studenter rapporterte godt læringsutbytte og dybdelæring, mens andre var mer kritiske til hva de fikk ut av det tverrfaglige samarbeidet. Koronasituasjonen med stengte campus og omlegging til digital kommunikasjon og samarbeid bidro i stor grad til blandede resultater. Vi avrunder artikkelen med å presentere et sett læringspunkter for lignende samarbeidsprosjekter i høyere utdanning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://ojs.bibsys.no/index.php/NIK/article/view/901
dc.titleDybdelæring, tverrfaglighet og samskaping – en prosessuell studie av samarbeid mellom IT- og tjenestedesignstudenteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Biblioteks- og informasjonsvitenskap: 320en_US
dc.subject.nsiVDP::Library and information science: 320en_US
dc.subject.nsiVDP::Biblioteks- og informasjonsvitenskap: 320en_US
dc.subject.nsiVDP::Library and information science: 320en_US
dc.source.journalNIKT: Norsk IKT-konferanse for forskning og utdanningen_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.cristin1961572
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel