Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorIsaksen, Bjarne
dc.contributor.authorLarsen, Ruth
dc.date.accessioned2022-08-26T16:42:04Z
dc.date.available2022-08-26T16:42:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6600102:50764956
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3013881
dc.description.abstractMålet med denne mastergradsavhandlingen var å undersøke lærernes syn på lek, og se dette inn mot hvordan barns behov for lek blir ivaretatt når de begynner på skolen. Valget falt på en kvalitativ forskningsstrategi. Jeg samlet inn data, ved å gjennomføre intervju med fire forskjellige lærere fra tre forskjellige skoler. Motivasjonen og bakgrunnen for valg av tema handlet om erfaringer jeg har gjort meg i praksis, teori som er lest og den nye læreplanen som kom i 2020. Jeg ønsket å få innsikt og lytte til erfaringer som ulike lærere har rundt fenomenet lek og hva de tenker om lekens plass i skolen. Målet mitt var å se om det fantes lek i skolen, og eventuelt hva slags type lek. I studien min fant jeg frem til at det var ulike tanker rundt fenomenet lek. Det er ulike syn på hva som inngår som lek og flere av informantene syntes det var vanskelig å definere. En informant visste tydelig hva hun så på som lek, noe som var veldig interessant å se. Videre viste funnene mine at alle mine informanter så viktigheten og behovet for lek hos skolestarterne, både på grunn av fysiske behov og alder. Lekens plass i skolen kom frem på ulike vis, påvirket av lærernes egne erfaringer og syn på lek.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleBarns behov for lek
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel