Show simple item record

dc.contributor.advisorRasmussen, Are Johan
dc.contributor.authorCleghorn, Sofie Koht
dc.date.accessioned2022-08-11T16:42:40Z
dc.date.available2022-08-11T16:42:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6603882:50760394
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3011410
dc.description.abstractDenne masteravhandlingen ønsker å undersøke i hvilken grad makt og ideologi virker inn og legger føringer for utdanning og danning. Særlig søker avhandlingen å se på de pedagogiske paradoksene som oppstår når en stiller spørsmål rundt pedagogikkens plass i møte med dagens lærerutdanning og læreplan. Ved å bruke både Faircloughs versjon av kritisk diskursanalyse og Bernsteins kodeteori, får masteravhandlingen et rikt sett med verktøy for å analysere og drøfte gjeldene politiske dokumenter opp mot. Det trekkes ingen bastante slutninger, ei heller vil det komme noen banebrytende konklusjoner ut ifra denne masteravhandlingen. Hensikten er snarere å undersøke, presentere og drøfte funn og belyse tanker som forhåpentligvis kan være et bidrag inn i den utdanningspolitiske diskursen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titlePedagogikkens plass i plan og profesjon. Hvilke paradokser oppstår i forholdet mellom utdanning og yrke i møte med ny læreplan?
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record