Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSolem, Marit Skarbø
dc.contributor.authorThorsrud, Vegard
dc.date.accessioned2022-03-15T17:41:30Z
dc.date.available2022-03-15T17:41:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.usn:wiseflow:2599330:42855034
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2985344
dc.description.abstractDenne oppgaven er en kvalitativ innholdsanalyse av en lærer og sensor sine sensursamtaler og tilbakemeldinger til 6 ulike elever ved en muntlig eksamen i norsk på 10.trinn. Datamaterialet i denne studien er videoopptak av reelle muntlige eksamener i norsk på 10. trinn, og ved å ta i bruk dette datamaterialet, blir det gitt en innsikt i den faktiske vurderingspraksisen under en muntlig eksamen. Oppgaven ser på hvilke muntlige aspekter en lærer og en sensor virker å vektlegge under en muntlig eksamen i norsk på 10. trinn. Gjennom analysen ser jeg på hvilke muntlige aspekter relatert til de retoriske kategoriene ethos, logos, actio og memoria, som læreren og sensoren virker å vektlegge, både under sensursamtalene om elevene, og i tilbakemeldingene som blir gitt til elevene. Denne oppgaven kan bidra til å gi innsikt i hva den faktiske vurderingspraksisen er under en muntlig eksamen, som er et heller lite utforsket felt.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleVurdering av muntlighet: En kvalitativ studie av sensor og eksaminators vektlegging av muntlige aspekter under eksamen i norsk
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel