Om sammenheng i overgangen fra barnehage til skole: en god start for barn i risikosonen
dc.contributor.author | Stulen, Anita | |
dc.date.accessioned | 2015-05-18T11:17:04Z | |
dc.date.available | 2015-05-18T11:17:04Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/283700 | |
dc.description.abstract | Hvordan er sammenhengen i overgangen fra barnehage til skole for barn i risikosonen. For å kunne gi svar på dette er noen utvalgte informanter bedt formulere et brev ut i fra tre forskningsspørsmål. I tillegg har jeg hatt et intervju med en styrer med utgangspunkt i de samme forskningsspørsmålene. Disse forskningsspørsmålene er som følger: - Hvilke pedagogiske utfordringer ligger i overgangen barnehage/skole - Er de konkrete føringer utarbeidet av Kommunen, om hvordan barnehager og skole skal samarbeide om overganger, relevante for å fange opp barn i risikosonen? - Gir skjemaet ”Informasjon om skolestarteren” relevant informasjon med tanke på å kunne tilpasse og tilrettelegge skolestart for barn som befinner seg i risikosonen for å utvikle lærevansker og/eller psykososiale vansker? I denne oppgaven ønsket jeg å se på barnehagens og skolens mulighet til å tilrettelegge for en god overgang for barn i risikosonen med bakgrunn i de styringsdokumenter som foreligger i dag. Studien retter søkelys mot barnehagens og skolens nåværende pedagogiske forankring og ses i lys av den økologiske systemteorien. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | Spesialpedagogikk | nb_NO |
dc.title | Om sammenheng i overgangen fra barnehage til skole: en god start for barn i risikosonen | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 105 | nb_NO |
dc.description.localcode | MPED-SPPED | nb_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Master i pedagogikk [232]