Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Tonje Karoliussen
dc.date.accessioned2021-12-02T12:51:08Z
dc.date.available2021-12-02T12:51:08Z
dc.date.created2021-10-19T11:07:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBerg, T. K. (2021). Analog programmering. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning, 32(3), 42-52.en_US
dc.identifier.issn0802-8192
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2832586
dc.description.abstractI denne artikkelen vil jeg undersøke hvilke fordeler elever og lærere opplever ved å inkludere analog programmering i opplæringen av programmering innenfor matematikk. Analog programmering betyr at en programmerer uten datamaskin. Datamaterialet mitt er hentet fra intervju med en lærer og spørreundersøkelse i en gruppe på 8. trinn der elevene i forkant hadde arbeidet på denne måten. I undervisningsopplegget hadde de fått innføring i forløkker og brukt det til å forme geometriske figurer ved tekstbasert programmering.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttp://www.caspar.no/tangenten-php/sok-i-eldre-utgaver/tangenten-2021/
dc.titleAnalog programmeringen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2021 Caspar Forlag AS.en_US
dc.source.pagenumber42-52en_US
dc.source.volume32en_US
dc.source.journalTangenten - Tidsskrift for matematikkundervisningen_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.cristin1946965
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel