dc.contributor.author | Berg, Tonje Karoliussen | |
dc.date.accessioned | 2021-12-02T12:51:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-02T12:51:08Z | |
dc.date.created | 2021-10-19T11:07:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Berg, T. K. (2021). Analog programmering. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning, 32(3), 42-52. | en_US |
dc.identifier.issn | 0802-8192 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2832586 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen vil jeg undersøke hvilke fordeler elever og lærere opplever ved å inkludere analog programmering i opplæringen av programmering innenfor matematikk. Analog programmering betyr at en programmerer uten datamaskin. Datamaterialet mitt er hentet fra intervju med en lærer og spørreundersøkelse i en gruppe på 8. trinn der elevene i forkant hadde arbeidet på denne måten. I undervisningsopplegget hadde de fått innføring i forløkker og brukt det til å forme geometriske figurer ved tekstbasert programmering. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.uri | http://www.caspar.no/tangenten-php/sok-i-eldre-utgaver/tangenten-2021/ | |
dc.title | Analog programmering | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2021 Caspar Forlag AS. | en_US |
dc.source.pagenumber | 42-52 | en_US |
dc.source.volume | 32 | en_US |
dc.source.journal | Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning | en_US |
dc.source.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1946965 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |