Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrigstad, Trond
dc.date.accessioned2021-08-05T11:46:27Z
dc.date.available2021-08-05T11:46:27Z
dc.date.created2021-01-31T20:31:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationFrigstad, T. (2020). Kommunikasjon og elevers innsats i kroppsøving. Psykologi i kommunen, 2020(6).en_US
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2766508
dc.description.abstractFormålet med studien er å vise hvordan student og forsker i lærerutdanningen kan få innsikt i hvordan kommunikasjon innvirker på elevers innsats i kroppsøving. Studien bygger på en forundersøkelse, observasjon av en undervisningstime på ungdomstrinnet og påfølgende intervju med en masterstudent i pedagogikk som har kroppsøving som fordypning. Sentralt i intervjuet er refleksjon over kommunikasjonshandlinger som tale, lytte, kroppsspråk og artefakter. Undersøkelsen synliggjør at kommunikasjon i kroppsøving kan være sammensatt og krevende og at det ikke alltid er mulig å redegjøre for alle valg som tas. Samtidig viser den at det å studere kommunikasjon, på en planmessig systematisk måte, kan gi grunnlag for refleksjon og læring. Studenten oppgir blant annet at han har fått en mer nyansert forståelse av hvordan han kommuniserer og hva som påvirker innsats. Det gir han et bedre grunnlag når han skal planlegge, gjennomføre og vurdere framtidig undervisning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://psykisk-kommune.no/fagartikkel/kommunikasjon-og-elevers-innsats-i-kroppsoving/19.176
dc.titleKommunikasjon og elevers innsats i kroppsøvingen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Trond Frigstad 2020.en_US
dc.source.journalPsykologi i kommunen (PIK)en_US
dc.source.issue6en_US
dc.identifier.cristin1884237
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel