• Digitaliseringsprosjekter under Covid-19 

      Lauritsen, Henrik; Olsen, Kevin Lund (Master thesis, 2021)
      Studien om Covid-19 og teknologiske endringer som følge av denne, er skrevet i samme tid som situasjonen oppleves. Det er en tid for vesentlige endringer for bedrifter, og en stor del av disse har en tilknytting til teknologi ...
    • Effekten av transaksjonskostnader på allianser, egenetablering og kontrakter 

      Larsen, Marie; Hvaal, Ada Marie (Master thesis, 2021)
      Statistisk sentralbyrå (2020) viste at utviklingen innen bygg- og anleggsbransjen som næring har vært svært positiv. Bransjen har hatt en god utvikling i lengre tid og står for den tredje største andelen av sysselsettingen ...
    • Hva skaper kjøpsintensjoner på digitale plattformer? 

      Taule, Thor Øyvind (Master thesis, 2022)
      Begrepet kjøpsintensjon bygger på villigheten eller intensjonen en forbruker har for å kjøpe et produkt eller merkevare. Det er en stadig større vekst i den digitale handelen og konkurransen om oppmerksomheten og det å ...
    • Hvordan utvide eksisterende prisstrategier innenfor regnskapsbransjen til mer bærekraftige og dynamiske prisstrategier? 

      Strand, Thea Elise Braathen; Ellingsen, Trude Sørbu (Master thesis, 2022)
      Utviklingen av teknologi og betydningen det har for regnskapsførerbransjen er et sentralt tema, da det bidrar til at etterspørselen etter ferdigheter knyttet til den beste bruken av regnskapstjenester har vokst frem. ...
    • Kan overvurdering av egen kompetanse hos medarbeidere føre til feilansettelser og uheldige opprykk i arbeidslivet? 

      Fredly, Mille Sofie (Master thesis, 2022)
      Denne avhandlingen svarer på problemstillingen «Kan overvurdering av egen kompetanse hos medarbeidere føre til feilansettelser og uheldige opprykk i arbeidslivet?». For å undersøke dette blir det tatt i bruk begreper som ...
    • Kultur og mangfold i moteindustrien Hvilke muligheter og utfordringer har samisk mote i et bærekraftperspektiv? 

      Rindal, Hege Ballari (Master thesis, 2021)
      Sammendrag Avhandlingens tema; kultur og mangfold i moteindustrien har sett på samisk mote i en bærekraftig kontekst der problemstillingen er: Hvilke muligheter og utfordringer har samisk mote som kulturbærer i et ...
    • Markedsføring i sosiale medier for ideelle organisasjoner 

      Aasen, Benjamin (Master thesis, 2022)
      Det finnes rikelig med forskning innenfor det å skape engasjement i sosiale medier, men lite om hvordan ideelle organisasjoner kan dra nytte av sosiale medier som et verktøy. Målet med denne masteravhandlingen var å undersøke ...
    • Motivasjon for kunnskapsdeling ved hjemmekontor 

      Gulliksen, Tine Grønneberg Moe; Ommen, Stine Hagen (Master thesis, 2021)
      Studiets tema og problemstilling Det siste året har bydd på utfordringer i arbeidslivet. Da Covid-19 inntraff Norge mars 2020, måtte arbeidsgivere sende arbeidstakere på hjemmekontor. Muligheten til å dele kunnskap ved ...
    • Når endring gir mening 

      Sandbeck, Amanda Dalby (Master thesis, 2023)
      I en organisasjonshverdag som preges av stadig nye endringer, og hvor endring alltid vil være aktuelt, er det viktig med forståelse for hvordan organisasjonsmedlemmer kan påvirke endringsprosessen og utfallet. Organisasjoner ...
    • Sammenhenger mellom Merkerelasjon og Holdninger 

      Stapnes, Simen Jacobsen (Master thesis, 2022)
      Formålet med dette arbeidet har vært å se på sammenhengen mellom merkerelasjon og holdninger til konsumenten. I tillegg har det vært relevant å se på hvorvidt dette utfallet kan bidra til å øke merkeverdien. Avhandlingen ...
    • Tverrsnittstudie: Ledelse, motivasjon, teknologistress og jobbtilfredshet 

      Jensen, Andreas Loe; Majeed, Hamza (Master thesis, 2023)
      I denne masteravhandlingen så har vi utforsket de direkte og indirekte sammenhengene mellom arbeidsmotivasjon, ledelse, teknologistress og jobbtilfredshet, ved å bruke teori fra selvbestemmelsesteori (SDT). Ved å bruke ...