• Markedsføring i sosiale medier for ideelle organisasjoner 

      Aasen, Benjamin (Master thesis, 2022)
      Det finnes rikelig med forskning innenfor det å skape engasjement i sosiale medier, men lite om hvordan ideelle organisasjoner kan dra nytte av sosiale medier som et verktøy. Målet med denne masteravhandlingen var å undersøke ...
    • Merkevareambassadører og deres effekt på merkevareomdømme 

      Garcia, Jay Victor Jocson (Master thesis, 2024)
      I denne avhandlingen vil man se på hvordan merkevarer kan øke sitt omdømme gjennom bruken av merkevareambassadører. Slike merkevareambassadører har blitt brukt i lang tid og har vært et effektivt markedsverktøy for merker. ...
    • Merkeverdiens rolle i profesjonelle fotballspilleres klubbvalg 

      Ekeland, Jostein (Master thesis, 2024)
      Formålet med oppgaven er å undersøke om det foreligger forhold ved merkeverdien til norske fotballklubber som har en påvirkning på klubbvalget til profesjonelle fotballspillere i Eliteserien. Oppgaven tar utgangspunkt i ...
    • Motivasjon for kunnskapsdeling ved hjemmekontor 

      Gulliksen, Tine Grønneberg Moe; Ommen, Stine Hagen (Master thesis, 2021)
      Studiets tema og problemstilling Det siste året har bydd på utfordringer i arbeidslivet. Da Covid-19 inntraff Norge mars 2020, måtte arbeidsgivere sende arbeidstakere på hjemmekontor. Muligheten til å dele kunnskap ved ...
    • Når endring gir mening 

      Sandbeck, Amanda Dalby (Master thesis, 2023)
      I en organisasjonshverdag som preges av stadig nye endringer, og hvor endring alltid vil være aktuelt, er det viktig med forståelse for hvordan organisasjonsmedlemmer kan påvirke endringsprosessen og utfallet. Organisasjoner ...
    • Sammenhenger mellom Merkerelasjon og Holdninger 

      Stapnes, Simen Jacobsen (Master thesis, 2022)
      Formålet med dette arbeidet har vært å se på sammenhengen mellom merkerelasjon og holdninger til konsumenten. I tillegg har det vært relevant å se på hvorvidt dette utfallet kan bidra til å øke merkeverdien. Avhandlingen ...
    • Strategisk HRM og verdiskapning, mulige relasjoner? 

      Ringdal, Bendik Kallåk (Master thesis, 2024)
      Ved å livnære seg på salg av varer eller tjenester, opplever man et dynamisk marked – hvor både interne og eksterne interessenter skal tilfredsstilles, og hvor teknologisk utvikling og omnikanal handel utgjør noen av ...
    • Tverrsnittstudie: Ledelse, motivasjon, teknologistress og jobbtilfredshet 

      Jensen, Andreas Loe; Majeed, Hamza (Master thesis, 2023)
      I denne masteravhandlingen så har vi utforsket de direkte og indirekte sammenhengene mellom arbeidsmotivasjon, ledelse, teknologistress og jobbtilfredshet, ved å bruke teori fra selvbestemmelsesteori (SDT). Ved å bruke ...