Blar i Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 5-10 (Vestfold) på utgivelsesdato
Viser treff 21-27 av 27
-
Utforsking og problemløsing i matematikklærebøker gjennom et sosiokulturelt perspektiv -En komparativ innholdsanalyse av utvalgte oppgavetekster i tre matematikklærebøker på 8. trinn.
(Master thesis, 2021)Temaet for denne masteroppgaven er utforsking og problemløsing i matematikklærebøker gjennom et sosiokulturelt perspektiv. Studiens overordnede problemstilling er: Hvordan legger oppgavetekster i matematikklærebøker til ... -
Vurdering av muntlighet: En kvalitativ studie av sensor og eksaminators vektlegging av muntlige aspekter under eksamen i norsk
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en kvalitativ innholdsanalyse av en lærer og sensor sine sensursamtaler og tilbakemeldinger til 6 ulike elever ved en muntlig eksamen i norsk på 10.trinn. Datamaterialet i denne studien er videoopptak av ... -
Digitale ressursers påvirkningskraft - En kvalitativ studie av hvordan lærerens bruk av digitale ressurser kan påvirke elevenes motivasjon i algebra
(Master thesis, 2021)«Digitale ressursers påvirkningskraft» er en kvalitativ studie av hvordan lærerens bruk av digitale ressurser kan være med på å påvirke elevenes motivasjon innenfor algebra og matematikken. Studien baserer seg på fire ... -
Läxor sett ur lärarens perspektiv
(Master thesis, 2021)Denna masteravhandling har haft som syfte att undersöka Vilka reflektioner lärare har runt sitt bruk av läxor som en del av sitt didaktiska arbete? Studien riktade sig till matematiklärare i årskurs 5 till 7. Undersökningen ... -
Lesekvarten
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvordan lærere reflekterer over og beskriver deres bruk av Lesekvarten. For å finne svar på oppgavens hovedspørsmål «Hvilke refleksjoner gjør norsklærere seg rundt egen bruk av ... -
Lærer-elev-relasjonen og lærerens faglige tilbakemelding i norskfaget
(Master thesis, 2022)En rekke sentrale studier har i den senere tid illustrert hvor viktig lærer-elev-relasjonen er for læring og trivsel i skolen (Drugli, 2012). Samtidig er det ikke alltid opplagt hva dette kan innebære i praksis, særlig når ... -
Utfordringer og erfaringer med programmering
(Master thesis, 2022)Fagfornyelsen kom høsten 2020 med innføring av trinnvise kompetansemål i matematikk fra 1. til 10. klasse. Fra og med 5. klasse og til 10. klasse har et av kompetansemålene en direkte eller indirekte tilknytning til ...