dc.contributor.author | Fløgstad, Guro Nore | |
dc.date.accessioned | 2020-03-26T10:17:37Z | |
dc.date.available | 2020-03-26T10:17:37Z | |
dc.date.created | 2019-11-25T13:52:16Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Fløgstad, G.N. (2019). Pavlenkos metode I: I.B. Jørgensen & N. Askeland, Kreativ akademisk skriving (126-137). Oslo: Universitetsforlaget. | en_US |
dc.identifier.isbn | 9788215031620 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2648825 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen tar jeg for meg spørsmålet om kreativitet i akademisk skriving innenfor lingvistikkfaget. Jeg tar utgangspunkt i bruken av narrativer i tekstene til to teoretisk sett svært ulike lingvister: Steven Pinker og Aneta Pavlenko. Jeg diskuterer rollene til fagfellevurdering og tellekantsystemet, engelsk som lingua franca, samt hva som kan skje med det akademiske språket når det brukes til å oppdrive eksterne midler. Jeg diskuterer også hvorvidt personlige narrativer hører hjemme i akademiske tekster. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Kreativ akademisk skriving | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.title | Pavlenkos metode | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | G.N. Fløgstad | en_US |
dc.source.pagenumber | 126-137 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1751911 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |