Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFløgstad, Guro Nore
dc.date.accessioned2020-03-26T10:17:37Z
dc.date.available2020-03-26T10:17:37Z
dc.date.created2019-11-25T13:52:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationFløgstad, G.N. (2019). Pavlenkos metode I: I.B. Jørgensen & N. Askeland, Kreativ akademisk skriving (126-137). Oslo: Universitetsforlaget.en_US
dc.identifier.isbn9788215031620
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2648825
dc.description.abstractI denne artikkelen tar jeg for meg spørsmålet om kreativitet i akademisk skriving innenfor lingvistikkfaget. Jeg tar utgangspunkt i bruken av narrativer i tekstene til to teoretisk sett svært ulike lingvister: Steven Pinker og Aneta Pavlenko. Jeg diskuterer rollene til fagfellevurdering og tellekantsystemet, engelsk som lingua franca, samt hva som kan skje med det akademiske språket når det brukes til å oppdrive eksterne midler. Jeg diskuterer også hvorvidt personlige narrativer hører hjemme i akademiske tekster.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofKreativ akademisk skriving
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titlePavlenkos metodeen_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderG.N. Fløgstaden_US
dc.source.pagenumber126-137en_US
dc.identifier.cristin1751911
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal