Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVeum, Aslaug
dc.contributor.authorEilertsen, Anders
dc.date.accessioned2020-03-17T13:32:33Z
dc.date.available2020-03-17T13:32:33Z
dc.date.created2019-03-26T14:19:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationNorsklæreren. 2019, 2019 (1), 1-14.en_US
dc.identifier.issn0332-7264
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2647209
dc.description.abstractKritisk tilnærming til tekst er et av områdene i de nye kjerneelementene i norskfaget. I denne artikkelen undersøker vi hvordan høypresterende elever på Vg3 forstår en historisk saktekst med antisemittisk innhold, og hvilke utfordringer elevene har med å lese kritisk. Fire avgangselever i videregående skole ble intervjuet om hvordan de forstod teksten «Jødeproblemets løsning» fra 1938, og vi drøfter svarene deres opp mot relevant forskning og didaktiske muligheter i norskfaget.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://static1.squarespace.com/static/5d00b418d9cad80001fc3882/t/5d8dc41734e4170605f1b7a9/1569571880213/Vitenskapelig_artikkel.pdf
dc.titleKritisk lesing av historiske saktekster. Fire vg3-elevers forståelse av en antisemittisk teksten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber1-14en_US
dc.source.volume2019en_US
dc.source.journalNorsklærerenen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.cristin1687869
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel