Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBortheim, Anna Eldevik
dc.date.accessioned2020-03-17T08:27:02Z
dc.date.available2020-03-17T08:27:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2647088
dc.description.abstractKunst og handverk er eit svært nyansert fag som har utvikla seg mykje gjennom åra. Også i dag er det store endringar på gong der nye læreplanar blir lagt fram og fokuset for faget vert endra igjen. Den nye læreplanen legg mykje vekt på å planlegge for framtida, med nye føresetnader og nye tenkemåtar (Kunnskapsdepartementet 2015-16). Dette fører til at faget kunst og handverk også må gjere dette. Digitale verkty, kreative elevar og djupnelæring er eit par av dei punkta som kjem meir i fokus. Desse er også sentrale i denne avhandlinga. Difor ville eg, gjennom arbeid med eige skapande arbeid, setje lys på og kanskje finne nye måtar å knyte digitale verkty inn i skulen. Problemstillinga for denne oppgåva er todelt: ”Korleis kan fotomateriale frå Urskogen vere grunnlag for undring og utforsking i eit kreativt arbeid” og ”Kva sider av kunst og handverk kan førebu elevane på det ei framtid i konstant endring?” Målet med mitt praktiske og utforskande arbeid var å finne eit utval av ulike måtar å bruke digitale verkty som Photoshop og projektor på, til å lage ein interaktiv og inspirerande arbeidsmetode. For å oppnå dette har eg gått gjennom ein stegvis prosess der kvar fase har vore svært viktig for den neste, og har bidrege til ei utvikling i tema og fokus. I dette arbeidet har eg lagt vekt på å skape ei stemning ved hjelp av lys, fargar, kontrastar og teksturelle effektar. Gjennom innsamling og omarbeiding av mitt eige biletmateriale frå ein urskog utanfor Notodden, var målet å lage både eit grunnlag for kreativ tenking og idéutvikling hos elevane. Eg ville vidareutvikle eigne praktiske eigenskapar, men og finne ut kva for eigenskapar ein kan tileigne seg gjennom slikt kreativt arbeid som igjen kan førebu elevane på ei framtid i stadig endring. Dette ville eg finne ut gjennom ein analyse av korleis ulike omgrep som for eksempel kreativitet, djupnelæring, idéutvikling og det skapande kan vere sentrale for framtida og kva fokus skuleverket har på desse. Gjennom ein prosess som følgjer både mine eigne impulsar og tek i bruk inspirasjon frå både kjende og ukjende kunstnarar, vart utviklinga stor. I tillegg syner den eksperimentelle framgangsmåten korleis ein god og idéutviklande arbeidsmåte kan bringe inn heilt nye og spanande aspekt i det ein driv med, og bringe arbeidet over i ein ny dimensjon. Oppgåva vil setje fokus på elevar i 8-10 klasse, då mykje av arbeidet kan vere teknisk krevjande og ein del kunnskap bør kanskje vere etablert før ein byrjar for å få eit godt utbytte av prosessen. ABSTRACT: Arts and Crafts is a very nuanced subject that has developed a lot through the years. Even today there are big changes in motion, new curriculums are in process and the focus of the subjects are changing. The new curriculums focuses on planning for the future, the unforeseen and new ways of thinking (Kunnskapsdepartementet 2015-16). This means that the Arts and crafts subject also have to follow these terms. Digital tools, creativity and in depth learning are some of the elements that are coming into focus and are key points in this theses. I will therefore, through my own creative process, find new ways of working with digital tools in arts and crafts and talk about how this is important. My topic question in this theses is: “How can photographic material from the wildwood be the basis of wonder and exploration in a creative process?” and “which parts of the arts and crafts subject can prepare students for the unforeseen future?”. The goal of my practical and explorative process was to find a selection of ways to use digital tools, as for example Photoshop and a projector to make an interactive and inspiring work method. To obtain this I have been through a step by step process where every faze have been important for the next one, and has helped with developing the theme and the focus. The focus of this project has been on making an atmosphere by the help of light, colors, contrasts and textural effects. Trough acquiring and editing my own photo material from the wildwood outside of Notodden, my goal was to make a foundation for creative thinking and idea development. In addition to wanting to develop my own practical skills, I also wanted to find out how the different skills you develop through this kind of work can prepare students for the future. I have explored this through analysis of how different terms, for example creativity, in depth learning, idea development and practical work are essential for the future and how schools relate to these. Through a creative process where I followed my own impulses and found inspiration from both well known and unknown artists, the process developed a lot and the end result was something completely different than if I had worked more rigidly. In addition to this the experimental way of working shows how good idea developing can bring new and exciting aspects to your project and transfer it into another dimension. This theses focuses on children in 8-10th grade since a lot of the work demands a certain level of practical skills, so they get the best benefits from this process.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.subjectdigitale verktøyen_US
dc.subjectskolenen_US
dc.titleOppdaging i urskogen: Undersøking gjennom eige skapande arbeiden_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the Authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.source.pagenumber118en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel