Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPettersvold, Mari
dc.contributor.authorØstrem, Solveig
dc.date.accessioned2019-01-18T09:19:32Z
dc.date.available2019-01-18T09:19:32Z
dc.date.created2018-05-28T10:31:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationNordic Journal of Pedagogy and Critique. 2018, 4 69-87.nb_NO
dc.identifier.issn2387-5739
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2581226
dc.descriptionThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License allowing third parties to copy and redistribute the material in any medium or format and to remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, provided the original work is properly cited and states its license.nb_NO
dc.description.abstractStadig flere barnehagelærere i Norge har masterutdanning, til tross for at det ikke stilles krav om slik kompetanse og det heller ikke er gitt at kompetansen verdsettes. Det finnes liten, eller ingen, systematisk kunnskap om hva barnehagelærere med masterutdanning gjør etter avsluttet studium, og hva de kan tilføre barnehagen. I denne artikkelen presenteres nye innsikter om dette. Utgangspunktet for diskusjonen som føres, er 33 barnehagelæreres svar på et semistrukturert spørreskjema om hva masterutdanningen har betydd for deres karrierevei, og om kompetansen anerkjennes og kommer barnehagen til gode. Konklusjonen er at det er mange tilfeldigheter og store variasjoner i hvorvidt potensialet kompetansen kan representere, utnyttes.nb_NO
dc.description.abstractBarnehagelærere med masterutdanning - potensial for å styrke profesjonen og ivareta barnehagens samfunnsmandat?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarnehagelærere med masterutdanning - potensial for å styrke profesjonen og ivareta barnehagens samfunnsmandat?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2018 Mari Pettersvold og Solveig Østremnb_NO
dc.source.pagenumber69-87nb_NO
dc.source.volume4nb_NO
dc.source.journalNordic Journal of Pedagogy and Critiquenb_NO
dc.identifier.doi10.23865/ntpk.v4.720
dc.identifier.cristin1587066
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal