Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNæss, Kari-Anne Bottegaard
dc.contributor.authorEngevik, Liv Inger
dc.contributor.authorHokstad, Silje
dc.contributor.authorMjøberg, Anne Grethe
dc.date.accessioned2018-01-18T13:51:06Z
dc.date.available2018-01-18T13:51:06Z
dc.date.created2017-03-24T14:55:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNorsk tidsskrift for logopedi. 2017, 63 (1), 6-17.nb_NO
dc.identifier.issn0332-7256
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2478180
dc.description.abstractVokabular synes å være av avgjørende betydning for hvordan barn med Down syndrom utvikler seg og fungerer innenfor en rekke områder, som f.eks. språk- og leseferdigheter, sosial fungering samt kvaliteten på inkluderingen i skolen. Forskning avdekker samtidig at det er få intervensjoner utviklet med tanke på stimulering av vokabular hos denne elevgruppen til tross for betydelige utfordringer knyttet til vokabulartilegnelse. Denne artikkelen gir en kort gjennomgang av vokabularutviklingen til barn med Down syndrom og hvorfor vokabularstimulering er spesielt viktig for dem. Videre beskrives sentrale faktorer som kan påvirke vokabularutviklingen og til sist følger en oversikt over relevante forskningsbaserte tiltak.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleVokabularstimuleringstiltak for barn med Down syndrom: Hva sier forskningen?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© Forfatternenb_NO
dc.source.pagenumber6-17nb_NO
dc.source.volume63nb_NO
dc.source.journalNorsk tidsskrift for logopedinb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1460962
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 238030nb_NO
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel