Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlsen, Theres Berg
dc.date.accessioned2017-12-11T11:56:56Z
dc.date.available2017-12-11T11:56:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2470122
dc.description.abstractDenne masteroppgaven handler om mellommenneskelige relasjoners betydning for personalledelse i barnehagen. Den teoretiske referanseramme bygger teoretikere som blant annet Gotvassli, Fullan, Bolan & Deal og Spurkeland. Disse teoretikerne er med på å underbygge mitt teoretiske ståsted om ledelse i barnehagen og mellommenneskelige relasjoner. For å svare på problemstillingen har jeg valgt en kvalitativ forskningsmetode som gir informasjon om informantenes synspunkter. Dette er en fenomenologisk tilnærming til feltet der jeg er opptatt av informantenes opplevelse av omverden og deres subjektive oppfatninger om personalledelse i barnehagen. Min studie er med på å vise hvilken betydning mellommenneskelige relasjoner kan ha for personalledelse i barnehagen, sett fra styreres ledelsesnivå. Tidligere forskning viser resultater av at relasjoner er betydningsfullt innen ledelse, dette ønsket jeg å se nærere på. Via intervju med styrer fra barnehagen vises det at enkelte elementer er mer betydningsfulle enn andre innen ledelse, blant annet fremmes elementene kommunikasjon, samarbeid og humor.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Sørøst-Norgenb_NO
dc.subjectutdanningsledelsenb_NO
dc.subjectbarnehagenb_NO
dc.titleMellommenneskelige relasjoners betydning for personalledelse i barnehagennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289nb_NO
dc.source.pagenumber75nb_NO
dc.description.localcodeMPED-UTDLED


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel