• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hva vektlegges i overgangen fra barnehage til skole; for barn med spesialpedagogisk tilrettelegging

Nustad, Kari
Master thesis
Thumbnail
Åpne
MasterNustad2017.PDF (1.283Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2461270
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master i pedagogikk [146]
Sammendrag
Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i spørsmålet om hva pedagoger legger vekt på i overgangen fra barnehage til skole for barn som mottar spesialpedagogisk hjelp. Gjennom fokusgruppeintervjuer har jeg hentet inn empiri for å belyse dette. Etter koding av empirien var det tre tema som ble spesielt interessante, hvilke aktører som deltar i prosessen, hvilke overgangsaktiviteter som vektlegges og hvordan det legges til rette for en prosess. I tillegg kom betydningen av innovasjon fram. Overgangen fra barnehage til skole er et tema som er i søkelyset både politisk, i forskning og i institusjonene barna er. Overgangen kan være en god erfaring for endringer som skal skje senere i livet, derfor er det viktig at det planlegges, tilrettelegges og evalueres. Med bakgrunn i min analyse av studiens datamateriale kan det se ut til at det spesialpedagogiske arbeidet gjør at overgangen blir ekstra gode, da pedagogene har mye fokus på det arbeidet som gjøres.
Utgiver
Høgskolen i Sørøst-Norge

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit