Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMyhra, Annette
dc.date.accessioned2017-08-31T09:27:34Z
dc.date.available2017-08-31T09:27:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2452526
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar utgangspunkt i et undervisningsopplegg i utdanningsvalg på 10.trinn. Det er i dette faget jeg mener det ville være mulig å forløse de iboende ressursene hver enkelt elev i seg selv besitter, i mye større grad enn vi til nå har gjort. Jeg ønsker å synliggjøre potensialet og ressursene jeg mener finnes i ungdommene, slik at disse ressursene kommer fellesskapet til gode i en delingskultur. I dette forskningsprosjektet har jeg forsøkt å skape et trygt og engasjerende læringsfellesskap der elevene, gjennom mer kollektive og elevaktiviserende veiledningsformer og metoder, kan utvikle seg individuelt gjennom samspill med hverandre. Forskningsprosjektets problemstilling er: • Hvordan opplever elevene medvirkning og aktiv deltakelse i karriererelaterteveiledningsprosesser i faget utdanningsvalg? Pedagogisk sol og mini-logger er benyttet som metode for å få svar på forskningsspørsmålene og problemstillingen. På grunnlag av fortolket empiri fra seks 10.klasser har jeg trukket mine konklusjoner. Foruten å besvare problemstillingen, dokumenterer funnene hvilke motivasjonsfaktorer elevene synes er viktige for å skape aktiv medvirkning og deltakelse, og også hvordan veileder kan bidra til å skape et positivt læringsfellesskap. I hovedsak dokumenterer oppgaven hvordan visse betingelser influerer på elevenes medvirkning og deres opplevelse av medvirkning og aktiv deltakelse i karrierrelaterte veiledningsprosesser i utdanningsvalgnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Sørøst-Norgenb_NO
dc.titleElevmedvirkning i utdanningsvalg En studie av elevers opplevelse av medvirkning og aktiv deltakelse i gruppebaserte karriererelaterte veiledningsprosessernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber82, vedleggnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel