Blar i Master i karriereveiledning på emneord "videregående skole"
Viser treff 1-6 av 6
-
Fagdag i bedrift – en arena for karrierelæring i videregående skole?
(Master thesis, 2020)Hensikten med denne studien er å få innsikt i videregående elevers opplevelser og erfaringer med en fagdag i bedrift. Det er en ide om at ungdommer på studiespesialiserende program har stor avstand til arbeidslivet. De har ... -
Hverandre-veiledning og karrierelæring Aksjonsforsknings-prosjekt i samarbeid med en VG3-klasse i påbygging til generell studiekompetanse
(Master thesis, 2020)Masteravhandlingens tema er hverandre-veiledning som innfallsvinkel til karrierelæring. Studiens overordnede teoretiske rammeverk er sosiokulturell og sosial-kognitiv læringsteori og karriereteori knyttet til utviklings- ... -
Hvordan forstå erfaringer fra fire sårbare elever som har vært i kontakt med elevtjenesten og som mestret gjennomføring av videregående skole
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven undersøker hvordan man kan forstå erfaringer fra fire sårbare elever som har vært i kontakt med elevtjenesten og gjennomført og bestått videregående skole i VG1. Det empiriske grunnlaget refererer til ... -
Karrierelæring i den videregående skolen: Aksjonsforskningsprosjekt
(Master thesis, 2019)Dette studie startet på bakgrunn av at jeg hadde et ønske om å forbedre nåværende praksis med å legge til rette for karrierelæring i den videregående skolen. Det henvises til at «Karriereveiledning er hele skolen ansvar», ... -
«Omval – tilval eller fråval?» Ein kvalitativ studie av omvalsprosessar i vidaregåande skule
(Master thesis, 2018)Denne undersøkinga set først søkelyset på karrierelæringsprosessen, og på kva grunnlag eleven gjer sitt val til vidaregåande utdanningsprogram. Elevar si oppfatning av korleis valprosessen har føregått, ei meining om yrkes- ... -
Rådgiverrollen fra nasjonal intensjon til fylkeskommunal virkelighet En studie av utviklingen i videregående skole i perioden 2000-2016
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven handler om hvordan sentrale myndigheter legger til rette med gode rammevilkår for rådgiverrollen i videregående skole i perioden 2000-2016, og hvordan skoleeier som i denne oppgaven er Buskerud fylkeskommune, ...