dc.contributor.author | Grøgård, Inger Øya | |
dc.date.accessioned | 2014-09-10T07:49:58Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T13:16:29Z | |
dc.date.available | 2014-09-10T07:49:58Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T13:16:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Grøgård, Inger Øya. Rektor som ”brobygger” mellom ytre krav og indre behov i skolen. Rektors opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling i ”spenningsfeltet” mellom ytre krav og indre behov i skolen. Master thesis, Telemark University College, 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2438993 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven retter søkelyset mot rektor og hans opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling mellom ytre krav fra myndigheter og samfunn og indre behov i skolen fra de han skal lede. Gjennom kvalitative forskningsintervju har forskningsoppgaven fremskaffet interessante funn knyttet til kvalitetsutvikling i skolen. Analysen og den videre drøftingen peker på fire faktorer som synes viktige for rektor som ”brobygger” mellom krav og behov i arbeidet med kvalitetsutvikling. Innledningsvis vil jeg gi en kort presentasjon av forskningsoppgavens problemstilling, metode, teori og resultater. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Høgskolen i Telemark | |
dc.subject | rektor | |
dc.subject | kvalitetsutvikling | |
dc.subject | skolen | |
dc.subject | ytre krav | |
dc.subject | indre behov | |
dc.title | Rektor som ”brobygger” mellom ytre krav og indre behov i skolen. Rektors opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling i ”spenningsfeltet” mellom ytre krav og indre behov i skolen | |
dc.type | Master thesis | |
dc.description.version | Published version | |
dc.rights.holder | © Copyright The Author. All rights reserved | |
dc.subject.nsi | 280 | |