Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrøgård, Inger Øya
dc.date.accessioned2014-09-10T07:49:58Z
dc.date.accessioned2017-04-19T13:16:29Z
dc.date.available2014-09-10T07:49:58Z
dc.date.available2017-04-19T13:16:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGrøgård, Inger Øya. Rektor som ”brobygger” mellom ytre krav og indre behov i skolen. Rektors opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling i ”spenningsfeltet” mellom ytre krav og indre behov i skolen. Master thesis, Telemark University College, 2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2438993
dc.description.abstractDenne oppgaven retter søkelyset mot rektor og hans opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling mellom ytre krav fra myndigheter og samfunn og indre behov i skolen fra de han skal lede. Gjennom kvalitative forskningsintervju har forskningsoppgaven fremskaffet interessante funn knyttet til kvalitetsutvikling i skolen. Analysen og den videre drøftingen peker på fire faktorer som synes viktige for rektor som ”brobygger” mellom krav og behov i arbeidet med kvalitetsutvikling. Innledningsvis vil jeg gi en kort presentasjon av forskningsoppgavens problemstilling, metode, teori og resultater.
dc.language.isonob
dc.publisherHøgskolen i Telemark
dc.subjectrektor
dc.subjectkvalitetsutvikling
dc.subjectskolen
dc.subjectytre krav
dc.subjectindre behov
dc.titleRektor som ”brobygger” mellom ytre krav og indre behov i skolen. Rektors opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling i ”spenningsfeltet” mellom ytre krav og indre behov i skolen
dc.typeMaster thesis
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright The Author. All rights reserved
dc.subject.nsi280


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel