Browsing Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap by Journals "FORM Akademisk"
Now showing items 1-5 of 5
-
Bærekraftig utvikling gjennom skapende praksis - Utvikling av økoliteracy i et samlet kunst- og håndverksfag
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Faget Kunst og håndverk er grunnskolens linse til gjenstandenes, byggenes og bildenes verden; det allmenndannende faget innen visuell og materiell kultur. Faget rommer praktisk problemløsnin-g, estetiske erfaringer, nærhet ... -
Det skapende rom - betydningen av det ikke-målbare
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I denne artikkelen rettes blikket mot selve opplevelsen i den skapende prosess, de ikke-målbare kvaliteter, spesielt i forhold til faget Kunst og håndverk. Artikkelens data består av tre ulike utøvergruppers arbeidsprosess ... -
Embodied Making, Creative Cognition and Memory
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This article revisits previous research on the maker’s experience when working with materials, and discusses this in light of new research on creative cognition and the neurobiological basis of making. It is one in a series ... -
Visual ethnography as a tool in exploring children?s embodied making processes in pre-primary education
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This article presentsand discussesvisual ethnography as a methodological approach to research on embodied making and learning in pre-primary education. The article reflectsonhowvisual ethnography (Pink, 2007) contributes ... -
Why our brains love arts and crafts implications of creative practices on psychophysical well-being
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This article aims to integrate knowledge from the field of cognitive neuroscience and the arts by focusing on the implications that flow experience and the mirror neuron system integral to making processes have for our ...