• Aksjonsforskning i Norge: teoretisk og empirisk mangfold 

      Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Book, 2017)
      Antologien Aksjonsforskning i Norge. Teoretisk og empirisk mangfold består av tjue vitenskapelige artikler innen utdanning, helse, vitensentre, kunst og arbeidsliv. Antologien gir et innblikk i historisk utvikling, ...
    • Electronic components, packaging and production 

      Halbo, Leif; Øhlckers, Per (Book, 1995)
      The present book is primarily meant for university education in introductory electronic packaging technology. We attempt to give an overview that encompasses aspects of material technology, metallurgy, chemistry, physical ...
    • An exploration of how long-term preventive home visits affect older persons’ health and possibility for a good life in their own homes. Users’ and service-providers’ perspectives 

      Tøien, Mette (Book; Doctoral thesis, 2019)
      Preventive home visits (PHV) is health care services to independently living older persons, which aim to promote health, prevent disease and functional decline, and uphold older persons’ ability to stay in their own homes. ...
    • "Fædrelandske Ideer". Jacob Aalls nasjonsforståelse 1799-1814 

      Hyvik, Jens Johan (Book, 2003)
      Hvad har Norge været; hvad er det; hvad kan det blive?” Med disse spørsmålene innledet Jacob Aall boken Fædrelandske Ideer som ble utgitt i 1809. Spørsmålene varslet et høyt ambisjonsnivå, en vilje til å drøfte norske, ...
    • Klasa szkolna jako przestrzeń komunikacyjna. Przykład norweski 

      Pietran, Klaudia; Blaszczyk, Maja (Book, 2019)
      Artykuł podejmuje problematykę komunikacji w norweskiej szkole. We wstępie autorki zapoznają czytelnika z obowiązującym systemem szkolnym, by następnie przejść do krótkiej charakterystyki podstawowych umiejętności, które ...
    • Metacognition in Language Learning and Teaching 

      Haukås, Åsta; Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne (Book; Peer reviewed, 2018)
      This volume offers an exhaustive look at the latest research on metacognition in language learning and teaching. While other works have explored certain notions of metacognition in language learning and teaching, this book, ...
    • Metode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksis 

      Frers, Lars; Hognestad, Karin; Bøe, Marit (Book, 2017)
      Denne boken diskuterer på ulike måter hvordan bruk av kvalitative metoder kan åpne for refleksjon som utgangspunkt for å utforske og utvikle profesjonelle praksiser i lærerutdanningen. I profesjonell praksis vises kunnskap ...
    • Nesten norsk. Det flerkulturelle Drammen 1970–2020 

      Godbolt, James (Book, 2020)
      De første gruppene med arbeidsinnvandrere kom til Drammensområdet i slutten av 1960-årene. 50 år seinere har 30 prosent av befolkningen i byen innvandrerbakgrunn. Nesten norsk er historien om innvandring og integrering i ...
    • Soga om høgskulen i Bø. Telemark distriktshøgskole og Høgskolen i Telemark 

      Rovde, Olav (Book, 2018)
      Den 29. mai 1970 avgjorde stortingsfleirtalet (87 – 57) å leggje distriktshøgskulen i Telemark til Bø. Fleirtalet var overraskande stort. Sterke krefter hadde i debatten før vedtaket satsa på å plassere den nye institusjonen ...
    • "Vårt hjerte vet, vårt øye ser". Kulturvern i Norge 

      Bø, Sigrid; Eilertsen, Turid Følling (Book, 2004)
      Boka tar leseren med på en kunnskapsreise om kulturminner og kulturmiljø. I den presenterer forfatterne de ulike sidene av kultur og kulturvernet samlet, både materielle og ikke-materielle kulturminner. Miljøet som omgir ...