Blar i Pedagogical resources and learning processes på tittel
Viser treff 17-27 av 27
-
Sensing, Thinking and Doing Reflection in Early Childhood Education
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;30, Doctoral thesis, 2019-02-13)What you hold in your hand or read on your device is a dissertation composed of four articles, within each I explore reflection in classroom teaching of Norwegian Early Childhood Teacher Education (ECTE), differently. The ... -
Skolekjøkkenets hemmeligheter : En kvalitativ studie om lærernes matlagingsundervisning på ungdomsskolekjøkkenet
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;75, Doctoral thesis, 2020)Hensikten med denne kvalitative studien er å innhente ny forskningsbasert empirisk kunnskap om mat- og helsefagets matlagingsundervisning på ungdomsskolekjøkkenet. Avhandlingen er en monografi. Den overordnede problemstillingen ... -
Skriveforløpets dramaturgi : å iscenesette et skriveoppdrag — En kvalitativ studie av skriveundervisning i norsk, samfunnsfag og naturfag på 7. trinn, gjennomført i Normprosjektet
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;25, Doctoral thesis, 2019)Avhandlingen Skriveforløpets dramaturgi: Å iscenesette et skriveoppdrag plasseres innenfor feltet skriveforskning, og jeg undersøker hvordan skriveundervisning blir komponert. Jeg ser på hvordan et skriveoppdrag blir ... -
Supporting students’ creativity in primary science education Classroom practices and teacher conceptions
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;115, Doctoral thesis, 2022)The objective of the thesis is to examine how creativity can be facilitated in primary science education by exploring essential aspects of creativity and different aspects that contribute to the development and strengthening ... -
Taste og tenke, mene og mestre : En tekstanalytisk studie av konstruksjoner av norsklæreridentiteter i multimodale bloggutsnitt
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;39, Doctoral thesis, 2019)Formålet med avhandlingen er å undersøke konstruksjoner av norsklæreridentiteter i grunnskolelærerstudenters norskfaglige bloggtekster. Avhandlingen er en tekstanalytisk monografi og studien er forankret i sosialsemiotikk. ... -
Teachers As Human Rights Defenders : Transforming Teachers’ Safeguarding Role Against Harmful Sexual Behaviour
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;160, Doctoral thesis, 2023)This study explores teachers’ understandings of and responses to harmful sexual behaviour (HSB) in primary schools, and the challenges that schools face in building interdisciplinary cooperation with other children’s ... -
Teaching Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classroom practices and student perspectives in three Norwegian classrooms
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;71, Doctoral thesis, 2020)This thesis investigates Content and Language Integrated Learning (CLIL) teaching practices with English L2 as the medium of instruction in three Norwegian secondary schools. The primary data are video observations of CLIL ... -
Using a multimodal approach to empower Nicaraguan Rama schoolchildren to learn and use their ethnic language
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;8, Doctoral thesis, 2018)Historically, the Rama people, one the three remaining indigenous groups of Nicaragua, have suffered political and cultural oppression, which has resulted in the severe endangerment of their language. So far, several studies ... -
”We usually don’t talk that way about Europe…” - Interrupting the coloniality of Norwegian citizenship education
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;95, Doctoral thesis, 2021)In this study, I explore the coloniality of Norwegian citizenship education, emphasizing knowledge production and discourses in primary school classrooms. I investigate the social justice of knowledge production and ... -
De yngste flerspråklige barna: Språkbruk hjemme og i barnehagen
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;187, Doctoral thesis, 2024)De fleste norske barn begynner i dag i barnehage fra de er ett år gamle, og mange av disse barna vokser opp i hjem hvor det brukes andre språk enn norsk. De yngste barna i barnehagen er i en fase av livet hvor de lærer å ... -
Å fargelegge krisen - Grafisk og auditivt design i læremidlers fremstilling av klimaendringene
(Doctoral thesis, 2021)Denne avhandlingen utforsker grafiske og auditive design brukt i norske læremidlers fremstilling av menneskeskapte klimaendringer, samt hvordan disse designene kan forstås i lys av både det norske læremiddellandskapets ...