Master i barnehagepedagogikk og profesjonskunnskap: Nye registreringer
Viser treff 21-26 av 26
-
Hvordan skapes kunnskap? En undersøkelse av kunnskapsformer i barnehagelærerprofesjonen, og av kommunens arbeid med kompetanseutviklende tilbud og tiltak for barnehageansatte
(Master thesis, 2013)Mål Denne oppgaven belyser ulike kunnskapsformer som kan identifiseres i barnehagelærerens profesjonsutøvelse. Den har hatt en særlig vekt på Aristoteles’ begreper episteme, techne og fronesis. En analyse av forholdet ... -
Gjenbruk som pedagogisk idé : "når (materi)AL(ite)T henger sammen med alt"
(Master thesis, 2010)Hovedfokuset i mitt prosjekt er hvordan barns møter med gjenbruksmaterialer kan fremme likeverd og kreativitet. Jeg har valgt å se dette i lys av materialitet, og hvordan materialiteter virker inn i ulike pedagogiske ... -
Når de voksne følger barnas lines of flight : hendelser i barnehagen som utgangspunkt for pedagogisk praksis
(Master thesis, 2010)Formålet med denne masteroppgaven har vært å sette søkelyset på de yngste barna i barnehagen knyttet til en profesjonell praksis. Jeg vil være med på å gi et innspill til hvordan en profesjonell praksis kan utvikle seg. ... -
Små forskere og medforskende barn og voksne – samspillets betydning for de minste barnas læringsprosesser
(Master thesis, 2010)This thesisfocuses on small children as scientists, and how interaction with adults and other children affects the child’s learning processes. The goal of the thesis is to make learning processes among small children more ... -
Hvordan kommuniserer personalet i barnehagen med gutter og jenter? Og hva sier barna om sin opplevelse av kjønn?
(Master thesis, 2010)Problemstilling: Hvordan kommuniserer personalet i barnehagen med gutter og jenter? Og hva sier barna om sin opplevelse av kjønn? Nøkkelord: Barnehage, likeverd, likestilling, språk, verbal og ikke-verbal kommunikasjon, ... -
"Ventebølgen" på småbarnsavdelingen - materielle og diskursive praksiser
(Master thesis, 2010)Mål: Denne oppgaven tar for seg venting i en småbarnsgruppe i en barnehage. Søkelyset er rettet mot barnas kroppslige måter å møte dette på, og den betydning og makt materialitet gis gjennom språket. Jeg bygger på en ...