Blar i 5 Forskningssentrene på emneord "281"
Viser treff 1-20 av 25
-
Analyse av elevundersøkelsen og nasjonale prøver. Ekeberg skole i Holmestrand
(Working paper, 2014-06-30) -
Barns forestillinger om jorda som planet i verdensrommet
(Working paper, 2008-11-11) -
Den europeiske spr?kpermen (ELP/PEL) i Norge - et utviklingsprosjekt
(Working paper, 2006-02-06) -
En vurdering av innhold og struktur i skolene i Evje og Hornnes kommune
(Working paper, 2009) -
Evaluering av EMIL-prosjektet i Lillesand kommune
(Working paper, 2004) -
Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune
(Working paper, 2004-01-29)Denne rapporten er den første delrapporten i evaluering av MILL-programmet og beskriver oppstartfasen (høsten 2003) i programmet. MILL-programmet (Mange Intelligenser, Læringsstiler, Læringsstrategier) er et fireårig felles, ... -
Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune. Delrapport 2
(Working paper, 2005-01-24)Denne rapporten er delrapport nummer 2 i evaluering av MILL-programmet. Rapporten beskriver siste del av første fase i programmet. MILL-programmet (Mange Intelligenser, Læringsstiler, Læringsstrategier) er et fireårig ... -
Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune. Sluttrapport
(Working paper, 2007-09-10)Telemarksforsking-Notodden har etter oppdrag fra Skien kommune evaluert utviklingsprogrammet ??ange Intelligenser, læringsstiler og læringsstrategier??(MILL) som har pågått i alle grunnskoler i kommunen i perioden 2003-2007. ... -
Evaluering av prosjektet ??orsøk med tidlig start av 2. fremmedspråk?? Sluttrapport
(Research report, 2007-10-09)Telemarksforsking-Notodden har etter oppdrag fra Utdanningsdirektoratet evaluert det nasjonale prosjektet "Forsøk med tidlig start av 2. fremmedspråk" fra høsten 2005 til våren 2007. På landsbasis deltok 12 skoler i ... -
Evaluering av prosjektet PROFFT "Program for fransk og tysk i skolen" - Delrapport 1
(Working paper, 2003-07-11) -
Evaluering av prosjektet Veiledning av nyutdanna allmenlærere : sluttrapport
(Rapport 2002/01, Working paper, 2002-01)Erfaringene med prosjektet "Veiledning av nyutdanna allmennlærere" har vært svært positive. I løpet av prosjektperioden, over tre år, har det blitt gjort viktige justeringer, for eksempel når det gjelder tilrettelegging ... -
Evaluering av prosjektet Veiledning av nyutdanna lærere. Delrapport 2-2000
(Working paper, 2000) -
Fra plassering til etablering. Et entreprenørskapstilbud til innvandrere i Notodden kommune
(Working paper, 2003-05-14) -
Følgeevaluering av "Økt kunnskap om hvordan" Om tenkesettet og spredning - Studie i perioden september 2010 - mai 2011
(Working paper, 2011)Rapporten tar for seg spredningsfasen i utviklingsarbeidet "Økt kunnskap om hvordan" som er en treårig satsing primært rettet mot videregående opplæring i Buskerud med mål om å redusere bortvalg av videregående opplæring ... -
IKT - et virkemiddel for differensiert samarbeid hjem-skole. Underveisrapport
(Working paper, 2003) -
Kjekt og keisamt. Ei følgjeevaluering av prosjektet Kvitebjørnen - undring og læring
(Working paper, 2013-04-20) -
Kompetanseutvikling i grunnskolen. Implementering av L97
(Working paper, 2000) -
Læremidlenes dekning av europeiske problemstillinger i utvalgte fag i grunnopplæringen
(Working paper, 2005-02-14) -
Læreplanutvikling i historisk perspektiv - med fokus på "hverdagsmatematikk" i dagliglivet
(Working paper, 2002-07)Artikkelen gir en oversikt over den historiske utviklingen av læreplaner i Norge, med fokus på disse to punktene. I denne oversikten blir det lagt særlig vekt på planene av 1939 og 1997. Planen av 1939 står på mange måter ... -
LærerIKT - en lærerik erfaring?
(Research report, 2004-03-19)Telemarksforsking-Notodden og NKS Fjernundervisning har etter oppdrag fra Utdannings- og forskningsdepartementet evaluert etterutdanningsprosjektet Lærer- IKT. Oppdraget omfatter både en evaluering av LærerIKT som konsept ...