• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 5 Forskningssentrene
  • Telemarksforskning Notodden
  • Rapporter
  • View Item
  •   Home
  • 5 Forskningssentrene
  • Telemarksforskning Notodden
  • Rapporter
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune

Speitz, Heike; Streitlien, Åse
Working paper
Published version
Thumbnail
View/Open
Rapp-2004-02.pdf (104.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2439995
Date
2004-01-29
Metadata
Show full item record
Collections
  • Rapporter [63]
Original version
Speitz, H. & Streitlien, ?. Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune. Notodden, Telemarksforsking Notodden, 2004  
Abstract
Denne rapporten er den første delrapporten i evaluering av MILL-programmet og beskriver oppstartfasen (høsten 2003) i programmet. MILL-programmet (Mange Intelligenser, Læringsstiler, Læringsstrategier) er et fireårig felles, forpliktende utviklingsprogram for Skien kommune og omfatter alle skoler/enheter. Programmet har som hovedmål å øke elevenes læringsutbytte og har denne visjonen: ??levene i Skien kommune er aktive, selvstendige elever som gjør bevisste valg for å fremme sin egen læring i samspill med andre??(Fra Forord i programmet). Evalueringen viser at prosessen i hovedsak har gått som forventet, men at skolene står svært ulikt når det gjelder hva de har planlagt og gjennomført av programmet i løpet av høsten. Holdningene til MILL hos skolenes ledelse, ressurspersoner og lærere er positive. De har tro på programmet og mener at læringsmiljøet og læringstilbudet til elevene vil bli bedre når både barneskoler og ungdomsskoler arbeider mot de samme målene i skoleutvikling. Slik Telemarksforsking-Notodden ser det, blir en av utfordringene framover at den enkelte skolen finner en strategi som alle lærerne kan forholde seg til og som kan hjelpe dem videre i å iverksette tiltak i praksis. Dessuten vil oppfølging og veiledning av ressurspersonene i denne fasen være av avgjørende betydning for programmets videre utvikling. I fortsettelsen av evalueringen er det ønskelig å følge utviklingen ved flere skoler og delta på flere nettverksmøter, som ser ut til å ha en sentral rolle i implementeringen av programmet.
Publisher
Telemarksforsking Notodden
Copyright
© Copyright Telemarksforsking-Notodden. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit