dc.contributor.author | Riiser, Ole Anders | |
dc.contributor.author | Mjøs, Kjetil | |
dc.contributor.author | Løken, Runar | |
dc.contributor.author | Gravningsbråten, Axel | |
dc.contributor.author | Andersen, Thomas | |
dc.contributor.author | Andersen, Sindre | |
dc.date.accessioned | 2012-08-17T11:09:49Z | |
dc.date.available | 2012-08-17T11:09:49Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/142228 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Vi fikk en oppgave av Equator Aircraft Norway, den gikk ut på å utvikle et elektronisk styringssystem til deres nye prototype; P2 Excursion. Vi skal kunne styre alle styreflatene kun ved hjelp av en tre akse joystick, slik at ror-pedalene som er vanlige i småfly i dag kan bli eliminert. Systemet vårt kan programmeres til å bli brukt som autopilot og det kan forhindre pilotfeil som stall og misstolkning av høyde. I 2010 ble det gjort en undersøkelse i USA, hvor det ble klart at mer enn 50% av alle amatørflyulykker skjedde grunnet pilotfeil. | no_NO |
dc.language.iso | eng | no_NO |
dc.subject | flysikkerhet | no_NO |
dc.subject | brukergrensesnitt | no_NO |
dc.subject | styringssystemer | no_NO |
dc.subject | fly | no_NO |
dc.title | Kompakt Fly-By-Wire System | no_NO |
dc.title.alternative | Compact Fly-By-Wire System | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Technology: 500::Industrial and product design: 640 | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Technology: 500 | no_NO |
dc.source.pagenumber | flere pag. | no_NO |